حمیدرضا نوربخش

«رسید مژده» حمیدرضا نوربخش شنیدنی شد

به گزارش باکس افیس ایران:  تصنیف «رسید مژده» به خوانندگی حمیدرضا نوربخش و آهنگسازی محمدجلیل عندلیبی منتشر شد.

تصنیف رسید مژده با صدای حمیدرضا نوربخش خواننده موسیقی سنتی با آهنگسازی و تنظیم محمدجلیل عندلیبی منتشر شد.

این تصنیف با شعری از حافظ با هنرمندی گروه مولانا؛ محمدجلیل عندلیبی نوازنده سنتور، صابر نظرگاهی نوازنده تار و تارباس، فرشاد رستمی نوازنده کمانچه و قیچک، علیرضا صنعتی نوازنده نی و عود، نگین ضیایی نوازنده دف، در دستگاه سه‌گاه اجرا شده است.

نوید شاه‌بیگی صدابردار، میکس مسترینگ و نگین ضیایی مدیر هنری این اثر هستند.

‌عندلیبی آهنگساز تصنیف رسید مژده در این باره بیان کرده است: «شاخه گلی از گلستان موسیقی ملی معاصر تقدیم به مشتاقان هنر ملی ایران… موسسه فرهنگی هنری ایران مولانا تلاش دارد به سهم خود خدمتی به هنر ملی و احیای موسیقی ملی با اجرای سازهای ملی و البته محتوای اصالت موسیقی ردیف دستگاهی ایران بنماید. این اثر به مژده همکاری بنده و دوست دیرین جناب حمیدرضا نوربخش پس از انتظاری سی ساله است که همیشه معتقد بوده‌ام حمیدرضا نوربخش دارای صدایی خاص، حریرگونه، جذاب و دارای توانایی‌های منحصر بفرد است….اینجاب آرزومندم استاد حمیدرضا نوربخش این عزیز و دوست دیرین را در بلندترین جایگاه آواز ایران که به حق شایسته آن است ببینم… »

نوربخش خواننده موسیقی سنتی و ایرانی، مدیرعامل خانه موسیقی ایران و از اعضای هیئت مدیره این نهاد، متولد سال ۱۳۴۴ در شهر قم است، پدر او با مکاتب آوازی پیشینیان آشنایی و با آخرین بازمانده آنان، مرحوم جلال تاج اصفهانی دوستی داشت. نوربخش از سال ۱۳۵۵ وقتی ۱۱ ساله بود آغاز به یادیگری ردیف آوازی نزد پدر و با راهنمایی تاج اصفهانی کرد. سپس از سال ۱۳۵۹ که ۱۵ ساله بود به کلاس‌های مرحوم محمود کریمی رفت.

وی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته حقوق انجام داد. از سال ۱۳۶۳ همزمان با ورود به دانشگاه در ۱۹ سالگی به کلاس‌های موسیقی مرحوم استاد محمدرضا شجریان راه یافت. نوربخش سپس سال ۱۳۶۷ نیز همزمان به خدمت استاد احمد عبادی نوازنده برجسته سه‌تار رفت و تا زمان فوت ایشان در سال ۱۳۷۱ نزد او مشغول یادگیری شد. وی همزمان که در حال یادگیری موسیقی بود به پیشنهاد استاد شجریان از سال ۱۳۶۷ که ۲۳ ساله بود به شیوه خود شجریان آغاز به تدریس آواز کرد. از مهمترین شاگردان نوربخش می‌توان به همایون شجریان، محمد معتمدی و وحید تاج اشاره کرد.

وی آلبوم پرده عشاق را با همکاری مرحوم فرامرز پایور ارائه کرده و همچنین در کنسرت گروه عارف با آهنگسازی مرحوم پرویز مشکاتیان به عنوان خواننده همکاری کرده‌ است. از او آثاری همچون آسمان با گروه شهنازی و سرپرستی داریوش پیرنیاکان و پنهان چو دل با گروه شمس و به سرپرستی کیخسرو پورناظری منتشر شده ‌است.

نوربخش سال ۱۳۸۶ به همراه کیهان کلهر در تئاتر شهر پاریس به اجرای کنسرت پرداخت. وی زمستان ۱۳۸۸ هم به اتفاق کلهر کنسرتی را در چند کشور اروپایی وآمریکایی برگزار کرد. نوربخش سال ۱۳۸۶ نیز کنسرتی را با مشکاتیان در تالار وزارت کشور برگزار کرد.

عضویت در کانون خوانندگان سنتی خانه موسیقی، عضویت در شورای راهبردی معاونت هنری وزارت فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی و عضویت در شورای عالی خانه هنرمندان از جمله سمت‌های نوربخش است، وی همچنین دارای نشان درجه یک هنری (معادل دکترا) است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند