عباس کیارستمی

فیلم کوتاه «باز هم خانه دوست» رونمایی شد

به گزارش باکس افیس ایران: فیلم کوتاه باز هم خانه دوست با اقتباسی از فیلم خانه دوست کجاست اثر زنده یاد عباس کیارستمی روی پرده سینماگلشن بجنورد رفت.

فیلم کوتاه «باز هم خانه دوست» دانش آموزی را به تصویر کشیده است که برای جلوگیری از ترک تحصیل دوستش از دبیرستان نمونه دولتی به روستاهای دورافتاده بجنورد می رود.

در این فیلم نیز شخصیت داستان با مشکلاتی مواجه می شود و حس مسئولیت پذیری اش مثل بابک احمدپور در فیلم خانه دوست کجاست به جامعه ای که از زیر بار مسئولیت ها می گریزند، تلنگر می زند.

باز هم خانه دوست به نویسندگی و کارگردانی علی قلی زاده که در واقع معاون پرورشی دبیرستانی در بجنورد است از دی‌ماه در محیط روستاهای شهرستان بجنورد کلید خورد و به تازگی با حضور بازیگران و دیگر عواملش رونمایی شد.

در این فیلم همچنین از موسیقی متن باز هم خانه دوست که توسط مجتبی ابوالقاسم‌پور با اقتباس از موسیقی متن فیلم خانه دوست کجاست اثر «امین الله حسین» تهیه شده بود، رونمایی شد.

با توجه به بومی شدن فیلم، حمید گریوانی به جای تار از دوتار که ساز استان‌های خراسان و گلستان است، استفاده کرده است.

نقش اصلی این فیلم را رضا رضایی نوجوان بجنوردی بازی کرده و حسین ابراهیمی تصویربرداری و تدوین این فیلم را انجام داده است.

سید مهدی کیوان زاده دستیار فیلمنامه و کارگردان، معصومه پیواسته منشی صحنه، کسری اخلاقی صدابردار و پویا اخلاقی دستیار تصویربردار فیلم کوتاه باز هم خانه دوست هستند.

تهیه کنندگی این فیلم با هزینه های شخصی کارگردان و همکاری عوامل فیلم در روستاهای سرچشمه، قزلقان و ناوه در شهرستان بجنورد در ژانر جاده ای انجام گرفته است.

علی یزدانی ، مژگان عظیمی کاظمی ، عباس محمدپور ، سید امید علوی زاده ، علی قلی زاده ، حمید صفایی ، نرگس مقدمی ، محمد بهادر مایوان و معصومه پیواسته از دیگر بازیگران باز هم خانه دوست هستند.

در این رونمایی اختصاصی که بازیگران، خانواده هایشان و تعدادی از مسئولان حضور داشتند چند کلیپ از اندیشه های سینمایی زنده یاد عباس کیارستمی به نمایش گذاشته شد و پوستر طراحی شده توسط سید معین اعلمی برای این فیلم به امضای دوستداران و علاقه‌مندان قرار گرفت.

در پایان همچنین بازسازی صحنه معروف فیلم خانه دوست کجاست به کارگردانی سید مهدی کیوانزاده با بازی نیما محمدی که صحنه دویدن بابک احمدپور را برای گرامیداشت عباس کیارستمی تقلید می کرد؛ به نمایش گذاشته شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند