مرگ مستندسازی که با جان خود بازی کرد

باکس آفیس ایران :  «مورگان اسپرلاک» بیشتر به خاطر ساخت مستند نامزد اسکار «Super Size Me»  به شهرت رسید که در آن علائم روحی و جسمی خود را از خوردن هر روزه مک‌دونالد به مدت یک ماه در سال ۲۰۰۴ ثبت کرد و در نهایت نتایج آزمایش‌ها حاکی از ۲۵ پوند اضافه وزن، افسردگی و اختلال عملکرد کبد برای این مستندساز بود.

این فیلم که موجب تغییرات شدیدی در سلامت جسمی و روانی این مستنساز شد، تأثیر شرکت‌های صنعت فست فود را بررسی می‌کند، از جمله اینکه آنها چگونه تغذیه ضعیف را برای سود و منفعت خود ترویج می‌کند. این فیلم همچنین بحث‌های گسترده‌ای را در مورد عادات غذایی عمومی مردم آمریکا ایجاد کرد.

در ۱۳ سال پس از مستند «Super Size Me»، این مستندساز با تولید و کارگردانی نزدیک به ۷۰ فیلم مستند و مجموعه تلویزیونی، موفقیت بیشتری کسب کرد. آثار «مورگان اسپرلاک» به موضوعات بحث برانگیزی چون جنگ ایالات متحده در افغانستان (اسامه بن لادن کجای جهان است)، حداقل دستمزد و نیروی کار مهاجر (۳۰ روز) را پوشش می دهد. «بزرگترین فیلم فروخته شده»، «۷ گناه مرگبار» و … از جمله دیگر آثار این مستندساز محسوب می‌شوند.
به گزارش ورایتی، در دسامبر ۲۰۱۷، در حالی که جنبش #MeToo همچنان در حال افزایش توجهات بود، «اسپرلاک» در یک پست طولانی در شبکه های اجتماعی نوشت که او بخشی از این مشکل است و به خیانت‌های سریالی اعتراف کرد و گفت که ادعای آزار و اذیت جنسی دستیار سابق خود را حل و فصل کرده است.

او همچنین گفت که در دانشگاه به تجاوز جنسی متهم شده است. این پست عملاً به حرفه مستندسازی وی پایان داد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند