شبکه افق

پخش مستند «میهمان کریمان» از شبکه افق سیما

به گزارش باکس افیس ایران:  فیلم مستند «میهمان کریمان» به کارگردانی رضا حسینی محصول گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح روز پنجشنبه ۲۷ مرداد از شبکه افق سیما روی آنتن می‌رود.

فیلم مستند «میهمان کریمان» به کارگردانی سید رضا حسینی محصول گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح روز پنجشنبه ۲۷ مرداد ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه افق سیما روی آنتن می‌رود.

این مستند روایتی از شهید محمد سلیمی کیا متولد ۱۳۳۵ در شهر مشهد است هرچند اطلاعات اندکی از زندگی کودکی او در دست است اما مشخص است که وی پیش از انقلاب پرویز نام داشته و از خانواده خود جدا شده بود و در پرورشگاه مرحوم صنعتی کرمان زندگی می‌کرد. سلیمی کیا که به گواه دوستانش در آن دوران از سوابق خوبی برخوردار نبوده اما هم‌زمان با انقلاب اسلامی و تحت تأثیر امام خمینی (ره) منش و راهش را تغییر می‌دهد تا در دوران دفاع مقدس و در لشگر ثارالله کرمان به‌عنوان یکی از مؤثرترین نیروها شناخته می‌شود.

یکی از نمونه اقدامات شهید سلیمی کیا در دوران جنگ تحمیلی و در عملیات آبی بود که به گفته هم‌رزمانش با حفر کانال‌هایی در کناره‌های اسکله آبادان در اروندرود دژهایی ساخته بود و سنگرها را زیرآب برده که با این ابتکار ترفند دشمن خنثی می‌شد و غواصان دشمن را به کمین می‌انداخت.

شهید سلیمی کیا که پس از انقلاب متحول شده بود در دوران دفاع مقدس یکی از نیروهای پرتلاشی بود که بسیار متدین و اهل نماز شب و قرآن شده بود و از همین رو مثال‌های قرآنی را در حرف‌هایش بسیار استفاده می‌کرد. او در همان ایام نام خود را از پرویز به محمد تغییر داد. شهید محمد سلیمی کیا در ۵ مهرماه سال ۱۳۶۰ به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود.

«میهمان کریمان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید رضا حسینی محصول گروه مستند روایت فتح است، سایر عوامل عبارت‌اند از مدیر تولید ابراهیم کاوه، تصویربرداران: احمد خلیل اول، سید هادی حسینی پویا، صدابردار: پرویز رمضانی، دستیاران تصویربردار: امیرحسین حاج محمد حسنی و حسین قدیانی، تحقیق و پژوهش: نوشین خدامی و سید رضا حسینی، طراحی گرافیک و طراح پوستر: پویا رئیسی و استودیو مصور، تدوین: سید رضا حسینی، دستیار تدوین: فریده سادات حسینی.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند