«هنر و تجربه» فرصتی برای دیده شدن آثار است

به گزارش باکس افیس ایران: حسن خادمی کارگردان «قاضی و مرگ» عنوان کرد که «هنر و تجربه» فرصتی برای دیده شدن آثار خاص است.

حسن خادمی کارگردان سینمای مستند درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: در حال حاضر مشغول ساخت مستند بلندی درباره دکتر داریوش شایگان هستم که این فیلم در ایران، هند و فرانسه تصویبرداری شده و حدود یکی، دوماه دیگر آماده نمایش می شود.

وی با اشاره به اینکه این فیلم در مرحله تدوین قرار دارد، عنوان کرد: در تلاشم که این فیلم به جشنواره فیلم «سینماحقیقت» برسد اما با توجه به اقی ماندن کارهایی مانند تصحیح صدا و تصویر نمی دانم این اتفاق بیفتد یا نه.

خادمی درباره دیگر کارهایش اظهار کرد: همزمان مشغول ساخت مستند دیگری با نام «در معرض خطر» با محوریت یک عکاس خبری هستم که تجربه های زیادی از ایران، افغانستان، عراق، گرجستان و … دارد. این فیلم در مرحله تصویربرداری قرار دارد و بخشی از صحنه های آن در ایران، عراق، ارمنستان، سومالی و… فیلمبرداری شده، البته چند سالی است که من درگیر این پروژه هستم چون ما با این عکاس به کشورهای مختلفی رفته ایم و کار پرزحمتی بوده و انرژی زیادی از ما گرفته است به طوری که فکر می کنم یک سال و نیم دیگر کارهای ساخت آن به پایان می رسد.

این کارگردان درباره مستند «قاضی و مرگ» که این روزها در «هنر و تجربه» در حال اکران است، عنوان کرد: این فیلم از حدود یک ماه پیش در گروه «هنر و تجربه» به نمایش درآمده است و باید بگویم «هنر و تجربه» امکان دیده شدن به فیلم هایی که مخاطب خاص دارند و فیلم گیشه ای نیستند، می دهد به همین دلیل من از اکران در این گروه سینمایی راضی هستم و فروشش نیز تاکنون راضی کننده بود.

البته «قاضی و مرگ» در ۲۶ شهر آمریکا و کانادا پخش شده، پخش کننده بین المللی دارد و چند شبکه خارجی به نمایش آن پرداخته است اما امکان دیده شدن آن برای مخاطب ایرانی فراهم نبود و تنها در جشنواره «سینماحقیقت» توانسته بودند به تماشای آن بنشینند بنابراین فرصت خوب مغتنمی بود که فراهم شد. ضمن اینکه قرار است بعد از بازگشایی دانشگاه ها، اکران دانشگاهی هم برای ایم اثر داشته باشیم.

وی اضافه کرد: من نمی توانم توقع داشته باشم که فیلم من در بهترین سینماها و بهترین ساعات به نمایش گذاشته شود چراکه سینما هم بیزینس خود را دارد اتفاقا فیلم من تنها در موزه سینما و خانه هنرمندان اکران شده و حتی در چارسو هم به نمایش درنیامده است.

ولی به هرحال من می دانم که فیلم های خاص مخاطبان خاصی هم دارند و ما باید این موضوع را بپذیریم یعنی توقع نداشته باشیم که چنین آثاری در سالن های بزرگ و بهترین ساعات به نمایش دربیایند زیرا هر موضوعی هزینه ای دارد و من از این شرایط راضی هستم هرچند خیلی از ساعت های نمایش «قاضی و مرگ» مناسب نیست اما مخاطبی که علاقه به تماشای این فیلم داشته باشد، به خود این سختی را می دهد که این فیلم را ببینند با این وجود می دانم زمان نمایش می توانست حالت ها و تنوع بهتری داشته باشد اما با توجه به شرایط اقتصادی سینماها من توقع چندانی ندارم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند