محمد اسدنیا

«قایقران» قصه‌ای جذاب و سورئال دارد

به گزارش باکس افیس ایران: محمد اسدنیا این روزها مراحل تولید فیلم سینمایی «قایقران» را پشت سرمی‌گذارد.

محمد اسدنیا سینمای مستقل را نیازمند به حمایت می‌داند و معتقد است اکران آنلاین به شرط تبلیغات درست می‌تواند به کمک فیلم‌های سینمایی بیاید.

وی در مورد تازه ترین فعالیت‌های سینمایی خود گفت: در حال حاضر فیلم سینمایی «قایقران» را در دست تولید دارم که در ژانر سوررئال درحال تولید است و چند شخصیت را بصورت موازی روایت می‌کند.

وی افزود: بازیگران اصلی این فیلم شقایق فراهانی، نگین صدق گویا، غزاله جزایری هستند. فیلم سینمایی «قایقران» فیلمنامه درست و جذابی دارد، اما متاسفانه از نوع فیلمبرداری راضی نیستم. این مورد به فیلم ضربه زده است که در آخر باید اشتباه خودم را بخاطر انتخاب غلط بپذیرم.

از اشتباهم ناراحتم، اما همیشه و در هر فیلمی که می‌سازم تجربه می‌کنم و بلاشک فیلم بعدی‌ام فیلمی خواهد بود که حتما نگاه‌ها را به خود جلب خواهد کرد. فیلمی که قرار است بصورت پلان-سکانس مقابل دوربین ببرم».

اسدنیا در ادامه در پاسخ به این سوال که سینما تحت تاثیر کرونا از نگاه او چه لطمه‌ای دیده و چطور می‌توان از آثار مستقل سینمایی حمایت کرد، توضیح داد: بخاطر فقر شدید مالی سینما تولید بشدت سخت شده است و کرونا هم ضربه محکم‌تری به این چرخه زده است؛ مخصوصا آثاری که بصورت مستقل تولید می‌شود و از جایی حمایت نمی‌شوند. امیدوارم کرونا زودتر به اتمام برسد تا کمی از سختی‌های تولید فیلم کاسته شود.

این کارگردان درمورد جایگاه هنر و تجربه و تاثیری که در چرخه سینمای مستقل کشور داشته است، گفت: هنر و تجربه فرصتی برای دیده شدن فیلم‌های خاص وآثاری است که به دنبال بستری برای دیده شدن هستند. هنر و تجربه می‌تواند به یک فیلم اعتبار ببخشد و به نظرم گروه هنر و تجربه می‌تواند سکوی پرتاب یک فیلم باشد که در شرایط اکران نه چندان عادلانه سینما فرصتی برای نفس کشیدن پیدا می‌کنند.

کارگردان فیلم «لجن‌خوار» در پایان ضمن اشاره به اهمیت توجه به شیوه های جدید نمایش فیلم اظهار کرد: به نظرم فیلم خوب را باید روی پرده سینما دید و تاثیر گرفت، ولی به هرحال با ترافیک اکران و شرایط خاصی که درحال حاضر کرونا ایجاد کرده است، اکران آنلاین هم می‌تواند کمکی باشد برای تهیه کننده هر چند که این امر هم نیاز مبرم به تبلیغات دارد، اما به هر حال اتفاق خوبی است به این شرط که بتواند سر پا بماند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند