مستند

«علمای اهل سنت ایران» رونمایی شد/ ت

به گزارش باکس افیس ایران:  مستند «علمای اهل سنت ایران» به کارگردانی محمدمهدی خالقی رونمایی شد و قرار است در هفت قسمت از شبکه افق روی آنتن برود.

رونمایی از مستند «علمای اهل سنت ایران» امروز ۱۶ مهر با حضور جمعی از اهالی رسانه، مدیر شبکه افق و عوامل این مستند در ساختمان شبکه افق برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مستند «علمای اهل سنت» به کارگردانی محمدمهدی خالقی نمایش داده شد.

در ادامه صادق یزدانی مدیر شبکه افق سیما با اشاره به اهمیت هفته وحدت در تقویم و میان مسلمانان تصریح کرد: از جمله مفاهیم انقلاب، وحدت میان مسلمانان است که در این سال‌ها رهبر معظم انقلاب هم تاکید فراوانی روی آن داشته‌اند.

وی با اشاره به وجود مذاهب مختلف در کشور یادآور شد: ایران اگرچه از اقوام و مذاهب مختلف شکل گرفته ولی کشوری یکپارچه بوده است و این یکپارچگی در طول همه این سال‌ها با درایت و اندیشه مسلمانان حفظ شده است.

مدیر شبکه افق در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: ایجاد وحدت بین مجموعه‌های مختلف مسلمانان یکی از نکات مهم تمدن اسلامی است و شبکه افق هم از آنجایی که به گفتمان انقلاب اسلامی می‌پردازد در این راستا تولیدات مختلفی داشته است.

وی با اشاره به مساله وحدت بین شیعه و اهل سنت به عنوان یکی از موضوعات تولیدی در شبکه افق گفت: سال گذشته این موضوع مطرح و به تولید یک مجموعه هفت قسمتی منجر شد. عوامل این مجموعه هفت شخصیت از علمای اهل سنت ساکن در گوشه و کنار کشور را انتخاب کردند که حاصل کارشان از امروز شنبه ۱۶ مهرماه پخش می‌شود و امیدوارم این مستند بابی برای تولیدات بیشتر شود.

در ادامه ماموستا عزیزبابایی امام جماعت اهل سنت تهران حضور داعش در مرزهای کشور را یادآوری کرد که هم برای شیعه و هم اهل سنت خطرآفرین بود و با اشاره به مستند ساخته شده گفت: حتماً چنین آثاری جواب می‌دهد و نتیجه‌اش این است که پرچم قرآن و اسلام بالا رود.

وی با اشاره به اقداماتی که در جهان علیه وحدت مسلمانان صورت می‌گیرد گفت: تلاش صهیونیزم این است که شیعه و سنی را به جان هم بیندازد. هر گامی برداریم که نقشه‌های دشمن را خنثی کند خوب است.

در بخش دیگر حجت‌الاسلام محمدتقی سیفایی، مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در سخنانی تصریح کرد: یکی از مهمترین جهادها این است که تصویر ارایه شده از شیعه و اهل سنت را درست کنیم. حرف انقلاب اساسش بر محدودیت مذهبی نیست و باید تصورات غلط را اصلاح کرد.

وی با اشاره به آماری از حضور اهل سنت در انقلاب ایران اظهار کرد: ما ۱۱ هزار شهید اهل سنت در کشور داریم و حدود ۱۰۶ عالم بزرگ اهل سنت که به خاطر انقلاب شهید شده‌اند.

حجت الاسلام سیفایی تصریح کرد: باید تلاش کرد عقلای دو طرف شیعه و اهل سنت یکدیگر را بشناسند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند