دانش اقباشاوی

«زاپاتا» با موبایل تمام شد

به گزارش باکس افیس ایران: دانش اقباشاوی فیلمبرداری جدیدترین فیلم خود را با دو موبایل به پایان رساند.

این فیلمساز درباره فیلم تازه خود با نام «زاپاتا» که تقریبا بی‌ سر و صدا آن را تولید کرده، توضیح داد:‌ من و کریم نیکونظر که نویسنده فیلم «تاج محل» بود، پس از ساخت این فیلم در سال ۹۱ تا همین امسال، حداقل ۶ فیلمنامه را آماده کردیم که تصمیم داشتیم آن‌ها را بسازیم. این فیلمنامه‌ها در عین اینکه قصه‌گو بودند ساختاری نوآورانه و بازیگوش نیز داشتند و از میان آن‌ها برخی حتی پروانه ساخت هم گرفتند و اخبار شان رسانه‌ای شد مانند فیلمنامه‌های «در آبادان برف نمی‌بارد»، «پنجاه و هفت» و «برمی‌گردیم» اما به دلیل تامین نشدن سرمایه مورد نیاز برای تولید، شرایط ساخت آن‌ها فراهم نشد.

او افزود:‌ برای ساخت یک پروژه جدید، جذابیت، باور پذیری و تاثیرگذاری فیلم و البته اینکه در قالب مهجور هنر و تجربه نیز تعریف نشود برای ما خیلی مهم بود و به مرور به این نتیجه رسیدیم که با استفاده از دو موبایل و تصاویر از پیش موجود و آرشیوی، یک فیلم قصه‌گوی بازیگوش تولید کنیم که نتیجه آن «زاپاتا» شد.

وی با اشاره به اینکه ابتدا نام فیلم «عموزادگان» بود و در حین تولید نام آن به «زاپاتا» تغییر یافت، ادامه داد: ما قدردان همراهی دوستانی هستیم که با شجاعت و علاقه از حوزه‌های اقتصادی و فنی گرفته تا هنری، به ما کمک کردند تا «زاپاتا» را که به لحاظ ساختاری نسبت به تجربیات پیشین‌مان متفاوت‌تر و در عین حال قصه‌گوتر است بسازیم.

دانش اقباشاوی همچنین گفت: «زاپاتا» به تهیه‌کنندگی ایرج تقی‌پور این روزها در حال سپری کردن مراحل فنی است و با هماهنگی تهیه‌کننده برای نمایش آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

داستان «زاپاتا» آن طور که اقباشاوی تعریف می‌کند درباره یک دختر عمو و پسر عموی آبادانی است که می‌خواهند فیلم بسازند، اما یکی از آن‌ها از دندان درد شدیدی رنج می‌برد و همین درد ماجراهایی را به وجود می‌آورد.

در آماده‌سازی این فیلم کریم نیکونظر ، احسان شیبانی ، رضا مسعودی ، محیا صدر ، امیر سماواتی ، ایمان غیرتمند ، مانی صدیقی ، علیرضا ساوه درودی ، الهام شکیب ، زهرا تحقیقی ، سیاوش رمضانلو ، علی احسانی ، سحر شهامت ، امیر نوبخت ، هادی لطفی ، صفورا برسان، فاطمه تقوی و… همکاری داشته‌اند.

ایرج تقی‌پور تهیه‌کننده‌ فیلم است و اویس توفانی، بهراد مهرجو و امیرحسین اسدبیگی همکاران او در تولید این اثر بوده‌اند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند