فیلم کوتاه

«آداپت» دنیای موازی نیست

به گزارش باکس افیس ایران: کارگردان فیلم کوتاه «آداپت» معتقد است این فیلم به دلیل توالی و پیوند سکانس‌ها با یکدیگر به صورت سکانس- پلان ساخته شده است.

کمال کچوئیان کارگردان فیلم کوتاه «آداپت» که همراه با بسته فیلم کوتاه «شکست زمان» در سینماهای هنروتجربه درحال اکران است درباره این فیلم گفت: «آداپت» درباره زوج‌هایی‌ست که با یکدیگر زندگی می‌کنند. سعی کرده‌ام در این فیلم هم‌زیستی میان آدم‌هایی را نشان دهم که باتوجه به ارتباط مریضی که دارند، روابط خود را ادامه می‌دهند و هیچگاه دلیل این امتداد را متوجه نشدم، ممکن است به دلیل ترس از تنهایی یا هر چیز دیگری باشد.

او ادامه داد: «آداپت» همچنین به یک سری مازوخیسم‌هایی که در روابط وجود دارند، اشاره می‌کند؛ یکدیگر را آزار می‌دهند اما درعین حال هم‌زیستی‌شان را به صورت یک لوپ ادامه می‌دهند.

کچوئیان با اشاره به اینکه «آداپت» به وسیله دوربین تلفن همراه فیلمبرداری شده است درباره علت این مساله عنوان کرد: لوکیشنی که برای فیلمبرداری انتخاب کردیم، ساختمانی بود که افراد حاضر در آن علاقه‌ای به رفت‌وآمد تیم تولید با دوربین فیلمبرداری نداشتند به همین دلیل سعی کردیم با دوربین تلفن همراه فیلم را ضبط کنیم. همچنین باید بگویم اجازه حضور بیش از پنج نفر را در ساختمان نداشتیم و همین مساله باعث شد که با تعداد کم به تولید اثر بپردازیم.

این کارگردان درباره علت بازی خودش در این فیلم عنوان کرد: به دلیل اینکه من کارگردان شناخته شده‌ای نبودم، بسیاری از بازیگران از حضور در فیلم امتناع می‌کردند درنهایت با یک بازیگر قرارداد بستیم که متاسفانه شب فیلمبرداری متوجه شدیم که پایش شکسته است به همین دلیل چون وقت کافی برای صحبت با دیگر بازیگران نداشتیم، خود من در این فیلم به ایفای نقش پرداختم.

او درباره نگرش مخاطبان که فیلم «آداپت» را برگرفته از جهان موازی دانسته‌اند، بیان کرد: «آداپت» برگرفته از جهان موازی نیست بلکه آن را به صورت سکانس- پلان ساخته‌ام چراکه توالی و پیوند سکانس‌ها با یکدیگر در راستای موضوع فیلم بود.

کچوئیان درباره ارتباط مخاطب عام با فیلم کوتاه «آداپت» اظهار کرد: معتقدم که مخاطب عام به سراغ فیلم کوتاه نمی‌رود و مانند فیلم‌های بلند که برای جذب مخاطب و گیشه فیلم می‌سازند، نیست به همین دلیل خود مخاطب فیلم کوتاه خاص‌نگر است. البته باید بگویم چون دیالوگ‌های فیلم ما کم است، باید بیش از یک بار آن را ببینیم تا هدف آن را متوجه شویم.

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت‌هایش و در پایان درباره اکران فیلم در سینماهای هنروتجربه تصریح کرد: باکس‌های اکران هنروتجربه که با مجموعه فیلم‌های کوتاه شکل می‌گیرد اتفاق خیلی خوبی‌ست چراکه هم باعث می‌شود بستر فیلم کوتاه به مردم معرفی شوند و هم فیلم‌ها علاوه بر حضور در جشنواره‌ها، توسط مردم هم دیده شوند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند