«گودزیلا علیه کونگ: امپراطوری جدید» و افتتاحیه خوب

ایران باکس آفیس: «گودزیلا علیه کونگ: امپراطوری جدید» توانست در سه روز اول نمایش ۸۰ میلیون دلار فروش کند.
تهیه کنندگان این اکشن دلهره اور ماجراجویانه از این شروع به عنوان یک افتتاحیه بسیار خوب اسم می برند و می گویند قسمت تازه، تماشاگرانش را وارد یک دنیای جدید و تماشایی می‌کند.

فروش بین المللی گودزیلا علیه کونگ در ۶۲ کشور دیگر دنیا هم، فروشی ۱۱۴ میلیون دلاری برایش به همراه داشته است. به این ترتیب، فروش جهانی سه روزه فیلم اکنون به رقم بسیار خوب ۱۹۴ میلیون دلار رسیده است.
البته مدیران کمپانی برادران وارنر برای تولید فیلم هزینه ای ۱۳۵ میلیون دلاری خرج کرده و برای تبلیغات آن هم بالای ۵۰ میلیون دلار صرف کرده‌اند.

با این وجود، تحلیل گران اقتصادی سینما می گویند فروش افتتاحیه جهانی این اکشن ماجراجویانه توانسته کل رقم تولید و تبلیغات آنرا پوشش دهد.

آدام وینگارد کارگردان فیلم و ربکا هال، برایان نایری هنری و دن استیونس بازیگران محوری آن هستند. البته باید گفت دو غول عظیم الجثه افسانه‌ای تاریخ سینما یعنی کینگ کونگ و گودزیلا کاراکترهای اصلی این فیلم به حساب می‌آیند!

کمدی اکشن فانتزی «شکارچیان ارواح: امپراتوری یخ زده» که هفته قبل صدرنشین جدول گیشه بود، این هفته با فروشی بالای ۱۵ میلیون دلار در ردیف دوم جدول قرار گرفت. فروش ده روزه محصول تازه شرکت سونی در آمریکای شمالی به رقم ۷۳ میلیون دلار رسیده، که چندان رضایت بخش نیست.

در ردیف سوم جدول، قسمت دوم «دون/ تلماسه» با فروشی بالای ۱۱ میلیون دلار است. این اکشن علمی تخیلی اکنون به فروش کلی ۲۵۳ میلیون دلاری در جدول گیشه آمریکای شمالی دست یافته است.

انیمیشن کمدی اکشن «پاندای کونگ فویی ۴» با فروش ۱۰ میلیون دلاری خود، ردیف چهارم جدول گیشه را از آن خود کرد تا به فروش کلی مقبول ۱۵۳ میلیون دلاری دست پیدا کند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند