جایزه

«هر چه نفس می‌کشد» ۴ جایزه برد

به گزارش باکس افیس ایران:  با معرفی جوایز ایدا (IDA) برای معرفی بهترین مستندهای ۲۰۲۲، «هر چه نفس می‌کشد» ۴ جایزه را از آن خود کرد.

در سی و هشتمین دوره جوایز سالانه ایدا که در لس‌آنجلس برگزار شد، برندگان جوایز در ۱۸ رشته معرفی شدند و «هرچه نفس می‌کشد» برنده جایزه بهترین فیلم مستند بین‌المللی شد. این فیلم که محصول مشترک هند، آمریکا و بریتانیاست همچنین جایزه بهترین کارگردانی را برای شائوناک سین و جایزه بهترین تدوین و جایزه ویژه را هم از آن خود کرد.

این مستند که موفق به کسب جایزه مستند چشم طلایی جشنواره کن امسال هم شده بود درباره ۲ برادر ساکن محله محقر وزیرآباد در دهلی پایتخت هند است که ۲۰ سال است مشغول درمان زغن‌های سیاهی هستند که زخمی می‌شوند. محمد سعود و ندیم شهزاد این پرندگان کوچک شکاری را که بیشتر توسط بادبادک‌هایی که با خرده شیشه پوشانده می‌شوند زخمی می‌شوند، به زیرزمین خانه خود می‌برند و در آنجا به پانسمان و تمیز کردن زخم آنها می‌پردازند و استخوان‌های شکسته‌شان را ترمیم می‌کنند.

«ما باید درباره کازبی حرف بزنیم» جایزه مستند چند قسمتی را دریافت کرد و «آتش عشق» هم جوایز فیلمبرداری و فیلمنامه مستند را برد.

«هال‌آوت» از بریتانیا ساخته اوجنیا آربوگاوا وماکسیم آربوگاوا به عنوان بهترین مستند کوتاه انتخاب شد و «سیاه و بلوز لوییس آرمسترانگ» از آمریکا ساخته ساشا جنکینز عنوان بهترین مستند موسیقی را از آن خود کرد.

فهرست کوتاه و نامزدهای امسال توسط کمیته‌های مستقلی متشکل از ۳۱۰ مستندساز، سازمان‌دهندگان برنامه‌ها، منتقدان و کارشناسان صنعت از ۵۲ کشور انتخاب شدند. جوایز ایدا امسال با بررسی ۸۰۶ فیلم ارسال شده که ۴۰ درصد آنها پروژه‌های بین‌المللی از ۸۶ کشور بودند، انتخاب شدند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند