هجدهمین حضور بین‌المللی «روزهای نارنجی» در هنگ کنگ

هجدهمین حضور بین‌المللی «روزهای نارنجی» در هنگ کنگ
.
فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» ساخته آرش لاهوتی در هجدهمین حشور بین‌المللی خود در جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ کنگ روی پرده می‌رود.
.
«روزهای نارنجی» به کارگردانی آرش لاهوتی در بخش سینمای جهان چهل و سومین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ کنگ HKFA)) حضور دارد. این جشنواره که از ۱۸ مارس تا ۱ آوریل برگزار می‌شود از سال ۱۹۷۷ آغاز به‌کار کرده و به‌عنوان یک رویداد هنری معتبر برای فیلم‌سازان آسیایی به منظور معرفی آثارشان شناخته می‌شود.
.
«روزهای نارنجی» پیش از این در جشنواره مانهایم آلمان جایزه بهترین فیلم جشنواره با عنوان «سینماگر بزرگ تازه وارد»، جایزه فیپرشی (فدراسیون بین‌المللی منتقدان سینما) و جایزه کلیسای جهانی را دریافت کرد و در چهارمین دوره جشنواره سینه ایران تورنتو برنده جایزه بهترین فیلمنامه و جایزه بهترین بازیگر زن شد.
این فیلم همچنین در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر به عنوانی یکی از نامزدهای فیلم‌های اول انتخاب شد و در بخش تجلی اراده ملی دو جایزه دریافت کرد.
.
این فیلم تاکنون در جشنواره‌های بین‌المللی دیگری از جمله بخش کشف چهل و سومین دوره جشنواره فیلم تورنتو و نوزدهمین دوره جشنواره فیلم کالگاری در کانادا، بخش مسابقه اصلی چهاردهمین جشنواره فیلم زوریخ، بخش مسابقه اصلی چهل و دومین دوره جشنواره سائوپائولو در کشور برزیل، جشنواره فیلم‌های عصیانگر تافی فست لهستان، بخش مسابقه هشتمین دوره جشنواره مالاتیا در ترکیه و بخش مسابقه اصلی بیست و چهارمین دوره جشنواره مِد فیلم ایتالیا و دو بخش «سینمای جهان اکنون» و «نمایش آمریکا» سی‌امین دوره جشنواره فیلم «پالم اسپرینگز» نیز روی پرده رفته و هم اکنون در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم چنای هند حضور دارد.
.
هدیه تهرانی، علی مصفا، مهران احمدی، علیرضا استادی، ژیلا شاهی، رویا حسینی، صدف عسگری، لیلی فرهادپور، اکرم علمدار، امین گلستانه و سیامک ادیب بازیگران این فیلم هستند.
.
تهیه کننده فیلم «روزهای نارنجی» علیرضا قاسم‌خان، مشاور تهیه‌کننده و مجری طرح شهنام شهباززاده و عرضه و پخش بین‌المللی این فیلم به عهده محمد اطبایی (مستقل‌های ایرانی) است


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند