“حرفه‌ای” زمین خورد؛ لوک بسون سرانجام ورشکست شد!

به گزارش باکس افیس ایران: لوک‌بسون کارگردان سرشناس فرانسه که فیلم‌های موفقی را در کارنامه خود دارد، دچار ورشکستگی اقنصادی شد و به ناچار کمپانی فیلمسازی اش را به شرکت آمریکایی «وین» که مقرش در نیویورک است فروخت.

این کارگردان بزرگ فرانسوی که شهرت زیادی در جهان دارد، آخرین فیلم‌های سینمایی خود را به زبان انگلیسی ساخته است؛ از جمله فیلم سینمایی «آنا» که همین یکی – دو هفته پیش در امریکا و اروپا به نمایش درآمد.

لوک بسون با این ایده که اگر فیلم‌هایش را به زبان انگلیسی بسازد، خواهد توانست در جهان و به ویژه در آمریکا به فروش بالاتری دست بیابد، وارد فعالیت شد.

این کارگردان فرانسوی و خالق آواری چون «حرفه‌ای»، «عنصر پنجم»، «لوسی» و… مالک یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌ های فیلمسازی در اروپا با نام «اروپا کروپ» است.

بسون به دلیل اینکه چند فیلم آخرش که با هزینه‌های زیاد تهیه شده، فروش مناسبی را نداشت، دچار مشکلات مالی شد و فیلم‌هایش یکی پس از دیگری با بحران روبرو شدند.

لوک بسون مدت زیادی نیست که تصمیم به فروش کمپانی فیلمسازی اش گرفته است. در فرانسه کمپانی مهم «پاته» مایل بود این کمپانی را بخرد و مدتی نیز در حال مذاکره با بسون بودند، اما امروز خبر رسید که لوک بسون کمپانی خود را به امریکایی‌ها فروخته.

بر اساس برخی شنیده‌ها، لوک بسون حدود صدمیلیون یورو بدهکار است که با فروش کمپانی اش قاعدتاً باید بتواند بدهی‌های خود را تسویه کند.
بسون از کارگردانان بااستعداد اما بسیار جاه‌طلب فرانسوی است؛ عده ای از اهالی سینمای فرانسه به دلیل اینکه این فیلمساز فیلم‌هایش را به زبان غیرفرانسوی می‌سازد اعتراض داشته اند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند