سینما

ترفند جالب ایتالیایی ها برای بازنگه داشتن سینماها در بحران کرونا

به گزارش باکس افیس ایران: در حالی که شیوع ویروس کرونا اقتصاد صنعت جهانی سینما را رو به نابودی برده، در ایتالیا راهکاری موقت برای گذر از این شرایط اندیشیده شده است.

با وجود آنکه بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران برای در امان ماندن از لطمات ویروس مرگبار کرونا ناگزیر از تعطیل کردن مراکز تفریحی مثل سینما ها شده اند، ایتالیایی ها برای این مشکل تمهیدی اندیشیده اند.

سالن های نمایش فیلم و تئاتر در ایتالیا برای گریز از تعطیلی در بحران کرونا، مردم را به فاصله سه صندلی از یکدیگر در سینما ها می نشانند تا خطر سرایت ویروس را کاهش دهند.

مقررات اضطراری در ایتالیا اکنون مجوز داده که سینماروها و مخاطبان برنامه های هنری حداقل به فاصله یک متر می توانند روی صندلی ها بنشینند. این سیاست تا ۳ آوریل(جمعه ۱۵ فروردین۱۳۹۹) در سینماهای ایتالیا برقرار خواهد بود. قرار است این قانون در دیگر تجمعات و مراکز هم اعمال شود.

این در شرایطی است که ایتالیا در میان کشورهای اروپایی بیشترین تلفات بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را داشته؛ به طوری که تا جمعه گذشته تست کرونای بیش از ۴۵۰۰ نفر در این کشور مثبت اعلام شده و شمار قربانیان به ۲۰۰ نفر رسیده است.

انجمن ملی غرفه داران ایتالیا Anec تخمین می زند که سینماها با این قانون می توانند با ظرفیت ۳۰ درصد، به فعالیت خود ادامه دهند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند