جیمز کامرون

«آواتار۲» به فروش دو میلیارد دلاری می‌رسد؟

به گزارش باکس افیس ایران: «آواتار: راه آب» دنباله‌ای که جیمز کامرون پس از تجربه فروش بیش از ۲.۹ میلیارد دلاری در سال ۲۰۰۹ به روی پرده سینماها برده همچنان پیشتاز است؛ این فیلم علمی تخیلی دیزنی و استودیو قرن بیستم این شانس را دارد که به اولین فیلمی تبدیل شود که از زمان شروع کووید، به فروش ۲ میلیارد دلاری در سرسار جهان برسد.

آواتار: راه آب پس از چند هفته اکران همچنان در صدر قرار دارد و مخاطبان خود را در گیشه جذب می‌کند و به نظر می‌رسد رتبه نخست را برای پنجمین آخر هفته حفظ کند.

آواتار ۲ کاهشی نزدیک به ۳۶ درصدی را نسبت به پایان آخر هفته گذشته پیش‌بینی می‌کند. این دنباله جمعه گذشته مجموع فروش خود را از ۴۰۳۵ سینما به ۵۳۸.۸ میلیون دلار افزایش داد.

دنباله جیمز کامرون با این میزان فروش از مجموع ۵۰۰ میلیون دلاری که نسخه اصلی فیلم در سال ۲۰۰۹ در مدت مشابه در سال ۲۰۱۰ به دست آورده بود جلوتر است.

آواتار: راه آب هم‌اینک به عنوان چهاردهمین فیلم پرفروش جهان در تمام دوران در گیشه داخلی در کنار شیرشاه با ۵۴۳ میلیون دلار فروش در سال ۲۰۱۹ و شگفت‌انگیزان ۲ با ۶۰۸ میلیون دلار فروش در سال ۲۰۱۸ است.

این دنباله هفتمین فیلم پرفروش تاریخ در سراسر جهان است که مجموع فروش جهانی آن ۱.۷ میلیارد دلار تاکنون بوده و همچنان در حال افزایش است .


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند