چهار فیلم اجتماعی در حال اکران را بشناسید

به گزارش باکس افیس ایران: این روزها شاهد اکران بیشتر فیلم‌هایی با موضوع اجتماعی هستیم که شاید بتواند نقطه امیدی برای قوت گرفتن نمایش این آثار باشد.

تا بدین لحظه و در این ماه چهار فیلم با موضوع اجتماعی به چرخه اکران اضافه شدند و در کنار دیگر آثار برای مخاطبان نمایش داده می‌شوند؛ عملاً در برهه زمانی کنونی وزنه فیلم‌های اجتماعی در قیاس با فیلم‌های کمدی سنگین‌تر شده و این شاید نقطه امیدی برای قوت گرفتن اکران این فیلم‌ها باشد.

در این گزارش به معرفی چهار فیلم اجتماعی «روسی»، «ایده اصلی»، «جانان» و «قسم» می‌پردازیم:

چهار فیلم اجتماعی در حال اکران را بشناسید + تصاویر

فیلم سینمایی «روسی» به کارگردانی امیرحسین ثقفی و تهیه کنندگی علی‌اکبر ثقفی است.

امیر آقایی، طناز طباطبایی، صابر ابر، محمود نظرعلیان، حسین مسلمی، بهمن صادق حسنی و میلاد کی مرام با حضور سپیده گلچین بازیگران این اثر هستند.

در خلاصه داستان «روسی» آمده: روسی یک فیلم عاشقانه است که به تراژدی ختم می‌شود.

امیر حسین ثقفی را به عنوان کارگردانی جوان، خوش ذوق، بی حاشیه و کسی که در فیلم هایش حال و هوایی خاص دیده می‌شود،  می‌شناسند.

چهار فیلم اجتماعی در حال اکران را بشناسید + تصاویر

فیلم سینمایی «ایده اصلی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی آزیتا موگویی است که بازیگرانی چون بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مهرداد صدیقیان و شهباز نوشیر در آن نقش آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان «ایده اصلی» آمده: ایران و اسپانیا برای راه اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده اند، شرکت‌ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کرده اند و …

موگویی پیش از این فیلم سینمایی «تراژدی» را کارگردانی کرده است و این دومین اثر بلندش محسوب می‌شود. «ایده اصلی» در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

چهار فیلم اجتماعی در حال اکران را بشناسید + تصاویر

فیلم سینمایی «جانان» به کارگردانی کامران قدکچیان و تهیه کنندگی محمد نجیبی است.

امین حیایی، مژگان بیات، پروانه معصومی، بیژن بنفشه‌خواه، سحر زکریا، مهران رجبی و چنگیز وثوقی بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: «جانان روایت عشق و وفاداری است. عشقی ناب از گذشته‌های دور و تلاقی این عاشقانه با داستان عشق دختر و پسری از نسل امروز…»

«جانان» بیست و دومین فیلم بلند سینمایی قدکچیان در مقام کارگردانی است.

چهار فیلم اجتماعی در حال اکران را بشناسید + تصاویر

فیلم سینمایی «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده و تهیه کنندگی جلیل شعبانی و الهام غفوری است. بازیگرانی چون مهناز افشار، سعید آقاخانی، مهران احمدی، حسن پورشیرازی و … در آن بازی می‌کنند.

در خلاصه داستانش آمده: به جان نیاز، قصاص بخوای بچه رو میگیرم طلاقت میدم. جان یه دونه دخترمونو قسم خوردم که بدونی اینکارو میکنم به جان نیاز …

«قسم» دومین فیلم بلند سینمایی است که تنابنده کارگردانی کرده؛ او پیش از این «گینس» را ساخته است.

این فیلم در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور داشت و نامزد دریافت سیمرغ بلورین در شش بخش شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند