هفتمین دوره جشنواره فیلم مستقل خورشید

به گزارش باکس آفیس ایران: هفتمین دوره جشنواره فیلم مستقل خورشید، درحالی با معرفی برگزیدگان این رخداد سینمایی به کار خود پایان داد که شامل دستاوردهای قابل ملاحظه ای بود که از آن جمله می توان به دستیابی به تعاملی با سینمای آلمان اشاره کرد.

آیین اختتامیه این جشنواره شامگاه روز ۱۲ مهرماه در سالن شهنازخانه هنرمندان ایران برگزار شد و در نهایت تندیس جشنواره، و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی بهترین فیلم بخش «احترام به انسان، طبیعت و جهان» با حضور اسماعیل کهرم و مریم دوستی به فیلم «از سایه درآمدگان» ساخته رضا صورتی اهدا شد.

این جشنواره که به عنوان رخداد ویژه سینمای مستقل تجربه گرا، ویدیوآرت و هنرهای مدرن تصویری کشور، مهرماه امسال در تهران برگزار شد، اولویت خود را بر شناسایی، تقدیر و معرفی فیلمسازان و فیلم های مستقل، خلاق، هنری، پیشرو و تجربه گرا قرار داده بود.

همکاری با جشنواره های بین المللی نظیر AOF امریکا، INSIGHT دانشگاه منچستر، جشنواره زانزیبار آفریقا و… از جمله دستاوردهای این جشنواره بود.

در بخش مرور سینمای جهان تعامل ویژه ای با چند جشنواره و دانشگاه در کشور آلمان صورت گرفته که از جمله آن ها می توان به توافق همکاری با جشنواره فیکتیوا و سلولارت، موزه دوسلدورف، موسسه فیلم و تئاتر TFF و گروه پیشرو و خلاق FLIZ آلمان و … اشاره کرد.

بخش تعامل با سینمای تجربی فرانسه، با حضور یکی از مدیران جشنواره وزول فرانسه نیز از جمله توفیقات این جشنواره بود.

هفتمین جشنواره مستقل فیلم خورشید به دبیری مهدی یارمحمدی از ۸ تا ۱۱ مهرماه در خانه هنرمندان برگزار شد.

در ادامه گزارش تصویری باکس آفیس ایران را از این رویداد سینمایی ملاحظه می کنید.

گروه فیلم و عکس: کورش کبیری ، محمد شیدایی


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند