کرونا

نکته مهم و مثبت ویروس کرونا از دید مسعود حاتمی

به گزارش باکس افیس ایران: مسعود حاتمی درباره نکته مثبت شیوع وبروس کرونا که موضوع جدیدترین فیلمش است اشاره کرد.

مسعود حاتمی کارگردان سینما درباره جدیدترین فعالیت خود گفت: پیش از این قرار بود فیلم کوتاهی با نام « کاسه » تولید کنم که منصرف شدم، چون فیلمنامه و نام آن را برای اثری بلند سینمایی تغییر خواهم داد و موضوع آن نیز بسط پیدا می‌کند و ممکن است خارج از ایران ساخته شود.

او در خصوص موضوع جدیدترین فیلمش افزود: موضوع و قصه آن جهان شمول و فضای این اثر فانتزی و به نوعی استعاره از زندگی خودمان دارد بخصوص روز‌هایی که با شیوع ویروس و قرنطینگی در حال سپری شدن است. در این فبلم مخاطب با دو کارکتر اصلی و چند کارکتر فرعی مواجه می‌شود.

او افزود: در این فیلمنامه می‌گوییم زندگی را باید لمس کرد و فرق ندارد در قرنطینه، زندان، کاخ، ویلا، منزل و هرجای دیگری باشیم و ابن قطعا اتفاقی مشترک بین همه جهانیان است و مختص کشور ما نیست.

این کارگردان ادامه داد: درد مشترکی به وجود آمده که ما را به یاد هم انداخته و فارغ از بحث ملیت و قومیت است. فضای تکنولوژی و دنیای مجازی ما را از یکدیگر دور کرده بود، اما یک درد، انسان بودن و مختصات واقعی آن را یادآوری کرد، این است نقطه مثبت و بزرگ آن.

حاتمی بیان کرد: فضای این فیلمنامه به انسان به مثابه خود انسان نگاه می‌کند که می‌گوید باید زندگی کرد، از روزمرگی فاصله گرفت و برای زندگی کردن و به رستگاری رسیدن تلاش مضاعف به کار برد و نگاه کهنه و منفی قبلی را دور بریزیم و به همه موجودات نگاهی درست داشته باشیم.

این کارگردان عنوان کرد: تقریبا از زمانی که خودم را قرنطینه کردم نگارش آغاز شد و تمام تلاشم را می‌کنم تا نگاهی که به آن اشاره کردم در فیلمنامه گنجانده شود، امیدوارم موفق شوم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند