سید داود اطیابی

“نارگیل” خانواده محور است

به گزارش باکس افیس ایران: سید داود اطیابی کارگردان فیلم «نارگیل» درباره این فیلم گفت: این فیلم خانواده‌محور است و بیان می‌کند که هر خانواده گنجی است که باید آن را حفظ کنیم.

سید داود اطیابی که امروز اول آبان ماه در حاشیه جشنواره فیلم کودک و نوجوانان در سینما فرهنگ تهران سخن می گفت، ادامه داد: فیلمسازی یک صنعت است و اگر دید صنعتی نداشته باشیم، کارمان درست نیست. پول سینماگر باید بازگردد و به همین علت، باید تلاش کنیم تا فیلمی که می‌سازیم مخاطب داشته باشد.

او با اشاره به فعالیت در عرصه سینمای کودک، گفت: گاهی سینماگران فکر می‌کنند فیلم کودک مخاطب ندارد، درصورتی که ما ۱۳ میلیون مخاطب دانش‌آموز داریم.

سید ابراهیم عامریان، تهیه کننده این فیلم گفت: رکورد فیلم‌های کودک بسیار ضعیف است و در چند سال اخیر فروش فیلم‌های کودک چشم‌گیر نبوده است.شاید این تفکر وجود داشته‌ باشد که سینماگران مقصرند، درصورتی که سازندگان اصلی مقصر اصلی این موضوع هستند، زیرا به دنبال کم هزینه‌ترین کارها می‌روند.

او ادامه داد: سعی می کنم برای کارهایم هزینه کنم و فیلم خوبی که مخصوص کودکان باشد را بسازم. می‌خواهم این موضوع را ثابت کنم که فیلم کودک هم می‌تواند گیشه را فتح کند.

عامریان افزود: کودکان زیرک شده‌اند و می‌تواند به راحتی تشخیص بدهند که چه فیلمی برای آنها مناسب است. متاسفانه اهمیتی به ساخت فیلم‌های کودک داده نمی‌شود؛ در واقع به کودکانمان خیانت می‌کنیم. اگر نتوانیم فیلم خوب بسازیم سینمای کودک در آینده متضرر خواهدشد، زیرا اگر امروز فیلم خوب نبینند ترجیح می‌دهند در سینما حضور نداشته‌باشند، اما اگر فیلم‌های مناسبی ساخته‌شود کودکان در آینده از سینما استقبال خواهند کرد.

در نشست معرفی فیلم سینمایی «نارگیل» ، حمزه صالحی نویسنده‌فیلمنامه، امیر توسلی آهنگساز، بیژن بنفشه‌خواه، غلامحسین لطفی، مانیا علیخانی، آرین اسماعیلی بازیگران فیلم حضور داشتند و از همکاری شان در این فیلم سخن گفتند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند