احمد بهرامی

موفقیت جدید برای کارگردان «دشت خاموش»

به گزارش باکس افیس ایران: احمد بهرامی که با «دشت خاموش» جایزه بزرگ بخش افق‌های جشنواره ونیز را به دست آورده بود، حالا از سوی منتقدین امریکا دعوت شده تا به این کشور سفر کند.

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود معروف به (HFPA) که برگزار کننده مراسم گلدن گلوب نیز هست به همراه شرکت «فیلم ایندیپندنت» برای دومین سال با همکاری جشنواره ونیز فرصتی مغتنم را برای برنده جوایز بخش افق‌ها در نظر گرفته‌اند.

بر اساس این برنامه، فیلمساز برنده جایزه «افق ها »برای ارتقای مهارت‌های فیلمسازی، حضور در نمایش‌ها و رویدادهای آموزشی با پیشکسوتان و سازندگان فیلم‌های مطرح سینمای امریکا در برنامه‌یی سه هفته‌ای در لس آنجلس به میزبانی فیلم ایندیپندنت همراه خواهند بود.

در همین راستا از احمد بهرامی کارگردان فیلم «دشت خاموش» برنده جایزه بهترین فیلم بخش افق های ونیز جهت شرکت در این برنامه دعوت به عمل آورده است.

فیلمسازان شرکت کننده در این برنامه فیلمنامه پیشنهادی خود را جهت تهیه و تولید در آینده با کمک کارشناسان فیلمنامه مورد بحث، بررسی و گسترش قرار داده و در ادامه، امکان تهیه و تولید بین‌المللی آن توسط ( HFPA) بررسی می‌شود.

همچنین شرکت‌کنندگان جلسات فشرده‌ با تمرکز بر جنبه‌های تجاری و خلاقانه‌ فیلم‌، فعالیت ها و تعاملات فرهنگی، کارگاه های آموزشی، سفرهای میدانی، مستر کلاس و مشاوره های رو در رو خواهند داشت.

این برنامه فرصتی خوب برای ملاقات و گفت و گو با هنرمندان بزرگ سینما که در لس آنجلس زندگی و کار می‌کنند خواهد بود.

گفتی است فیلم «دشت خاموش» علاوه بر کسب سه جایزه از جشنواره ونیز یعنی بهترین فیلم بخش افق ها، جایزه‌ی انجمن منتقدان بین‌المللی جهان (فیپرشی) و جایزه‌ی اعتماد ملی ایتالیا و کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره ی سابریسو ، در جشنواره های استکهلم، توکیو، شبهای تالین، سنگاپور، وایادولید اسپانیا، فلورانس ایتالیا حضور یافته است.

فیلم «دشت خاموش» از سوی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود جهت شرکت در شاخه بهترین فیلم خارجی به هفتاد و هشتمین دوره مراسم گلدن گلوب معرفی شده است.

اولین بار است که چنین موقعیتی برای سینمای ایران ایجاد شده است. پخش بین‌المللی این فیلم به عهده شرکت پرشیا فیلم به مدیریت علی قاسمی است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند