فیلم سینمایی

فیلم سینمایی«موقعیت مهدی» به عنوان سندی تاریخی ثبت می شود

به گزارش باکس افیس ایران: کارگردان فیلم سینمایی موقعیت مهدی بر ماندگاری فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به عنوان یک سند معتبر تاریخی در تاریخ ایران تاکید کرد.

هادی حجازی فر عصر چهارشنبه در نشست خبری کارگردان و عوامل تهیه فیلم سینمایی موقعیت مهدی در نشست خبری که همزمان با آغاز اکران مردمی فیلم سینمایی در سینماهای شهرستان ارومیه برگزار شد، افزود: واقعیت مهدی بخشی از تاریخ دوران دفاع مقدس و بازگویی جانفشانی ها و ایثارگری‌های رزمندگان ایرانی در راستای دفاع از میهن است که بر اساس اسناد و مدارک معتبر تاریخی تولید شده و اکران می‌شود.

وی ادامه داد: معرفی موقعیت یک فرمانده در کنار جذب مخاطبان به سینماها در راستای آشنایی مردم با شخصیت‌های تأثیرگذار دوران دفاع مقدس و وقایع جنگ تحمیلی از اهداف اصلی بنده در تولید فیلم سینمایی موقعیت مهدی بود.

کارگردان فیلم سینمایی موقعیت مهدی در بخشی از سخنان خود با اشاره بر مشکلات به وجود آمده در عرصه تولید این اثر سینمایی؛ هدف اصلی از تولید و انتشار موقعیت مهدی را «معرفی موقعیت یک فرمانده» شهید مهدی باکری و ارتباط وی با شهر خودش، مردم، نیروهایش و برادرش حمید باکری عنوان کرد.

حجازی‌فر افزود: «موقعیت مهدی» به عنوان سند تاریخی در تاریخ دفاع مقدس ایران باقی می‌ماند و اینجانب با توجه به علاقه شخصی خودم به شخصیت‌های دفاع مقدس و لشکر ۳۱ عاشورا به عنوان یک لشکر خط‌شکن تلاش کردم با انتخاب مواردی که امکان شک و اشتباه در آنها نبود و با توجه به فرهنگی که در آن زندگی می‌کنیم این اثر را تولید و عرضه کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران و تقدیر و تشکر از همه عوامل تولید این فیلم سینمایی اظهار داشت: جذب مخاطبان یکی دیگر از اهداف بنده در این فیلم سینمایی بود و ضمن اینکه جزئیاتی از مقوله طنز را در صحنه‌هایی از فیلم وارد کردیم با موضوع‌های ثبت شده و بدون جعل تاریخی که مردم نیز دوست دارند آنها را ببینند و اصالت کار نیز در آن است این اثر هنری را تحویل سینمای ایران دادیم.

کارگردان فیلم موقعیت مهدی، ضمن اشاره به وجود فرهنگ آذری در فیلم، گفت: لشکر عاشورا جایی بود که ترک زبانان در آن ساماندهی می‌شدند و به دفاع از کشور می‌پرداختند. وقتی که ترک زبانان وارد این لشکر می‌شدند، فرهنگ خود را هم وارد فضای جبهه می‌کردند.

وی افزود: در فیلم سعی شده تا فرهنگ حاکم بر فضای جبهه نمایش داده شده و این نقطه قوت فیلم است که همه توانستند با آن ارتباط برقرار کنند.

کارگردان فیلم سینمایی موقعیت مهدی، ضمن تشکر از عوامل فیلم، عنوان کرد: از تمام عوامل صمیمانه تشکر می‌کنم که با تمام وجود پای کار فیلم ایستاده‌اند. این فیلم نتیجه زحمات تمام عوامل پشت صحنه و بازیگران است.

وی با اشاره به تحقیقات گسترده انجام شده برای فیلم، گفت: برای نویسندگی، طراحی و ساخت فیلم موقعیت مهدی تحقیقات گسترده‌ای انجام شده است. این فیلم می‌تواند یک مستند تاریخی دوران دفاع مقدس باشد و برای همیشه ماندگار باشد.

حجازی‌فر با اشاره به مشکلات موجود در مسیر ساخت فیلم، گفت: مشکلات زیادی برای ساخت فیلم وجود داشت اما سعی کردیم که این مشکلات و دست‌اندازی‌ها در روند فیلم خللی ایجاد نکند و روی کیفیت فیلم اثری نداشته باشد.

کارگردان فیلم موقعیت مهدی، با اشاره به عملکرد سینماها در جذب استعدادهای هنری، گفت: اگر سینما آسیا خوی نبود، امروز هادی حجازی‌فر یک کارمند ساده بود.

وی افزود: وجود فضاهای فرهنگی در جذب و پرورش استعدادهای هنری بسیار مؤثر است و بر همین اساس باید توجه ویژه‌ای به این بخش شود.

ژیلا شاهی بازیگر نقش صفیه مدرس، همسر شهید مهدی باکری نیز در این نشست، اظهار کرد: برای ایفای نقش صفیه، با خانم مدرس دیدارهای زیادی انجام شد تا نقش به خوبی ایفا شود.

وی افزود: علاوه بر تبادلات انجام شده با همسر شهید مهدی باکری، کارگردان اثر هم کمک زیادی به ایفای نقش کردند.

موقعیت مهدی محصول سال ۱۴۰۰ شمسی به نویسندگی و کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد است. بازیگران این فیلم هادی حجازی‌فر ، ژیلا شاهی ، وحید حجازی‌فر ، معصومه ربانی‌نیا ، وحید آقاپور و روح‌الله زمانی هستند و در این فیلم بخشی از زندگی شهید مهدی باکری فرمانه لشکر ۳۱ عاشورا در دوران دفاع مقدس به تصویر کشیده شده است.

موقعیت مهدی نخستین‌بار در ۱۸ بهمن سال جاری در چهلمین جشنوارهٔ فیلم فجر و در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمد. این فیلم در این مراسم از ۱۴ نامزدی برنده پنج جایزه از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند