فیلمنامه

فیلمنامه راز آلفا ٣ از سوی بنیاد شهید برای تولید انتخاب شد

به گزارش باکس افیس ایران: ١٣ فیلمنامه و طرح مرتبط با ایثار و شهادت به دبیرخانه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران واصل شده بود که از بین آنها فیلمنامه راز آلفا ٣ در مرحله اول مورد تایید اعضای تخصصی کمیسیون هنری قرار گرفت.

کارشناسان حاضر فقط فیلمنامه راز آلفا ٣ را تایید کردند و دیگر طرح ها را علاوه بر اینکه از نظر محتوایی ضعیف دانستند، اعلام کردند که آثار ارسالی دارای ساختار منسجمی نبوده و نویسندگان باید با نوشتن طرح برای فیلمنامه های خود آشنا شوند. اعضای تخصصی این کمیسیون اعلام کردند فیلمنامه مذکور نیاز به اصلاحات دارد.

اعضای کمیسیون هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران متشکل از حسین مسافر آستانه بازیگر، کارگردان و استاد دانشگاه، رسول آذرسرا مدیر گروه معارف شبکه پنج سیما، محمد سجاد خسروآبادی مدیر گروه معارف شبکه سه، میثم مرادی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، سید مرتضی حسینی مدیرکل أمور هنری بنیاد شهید، امور ایثارگران و عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران به عنوان رئیس کمیسیون و شاهین عسگریان دبیر و طاهره تبیریی رئیس هنری اداره اسناد و انتشارات بنیاد شهید هستند.

پرداخت صد درصد هزینه های پژوهشی از سوی بنیاد شهید 

سید مرتضی حسینی مدیرکل هنری بنیاد شهید و أمور ایثارگران گفت: تمام هزینه های پژوهش و نگارش و همچنین ٣٠ درصد هزینه های تولید فیلم از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت می شود. هزینه های ساخت فیلم های مستند شهدا نیز به صورت کامل از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت می کند. هر استان می تواند یک اثر شاخص در قالب سریال، فیلم سینمایی و مستند فاخر تولید کند.

هنر بهترین مسیر برای انتقال پیام است 

همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران با بیان اینکه هنر بهترین مسیر برای انتقال پیام است، گفت: با استفاده از هنر می توان مفهوم بلند ایثار و فداکاری را که فارغ از پایبندی به دین قابل احترام است، به نمایش و تصویر کشید.

عبدالله مرتضوی افزود: ایثارگران به دلیل اینکه از سلامت و آرامش و آسایش خود برای دفاع از هم نوع و رسیدن به سر منزل مقصود، گذشتند قابل احترام هستند.

وی با بیان اینکه در آستانه ماه محرم هستیم، بیان کرد: یکی از کارهای هنری بسیار اثرگذار که بعد از ١۴٠٠ سال می توان واقعه عاشورای حسینی را به تصویر کشید، تعزیه است و اینگونه می توان با زبان هنر مفهوم حماسه حسینی را انتقال داد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند