سهی‌بانو ذوالقدر

سینما به فضایی برای پولشویی و استعدادسوزی بدل شده است

به گزارش باکس افیس ایران: سهی‌بانو ذوالقدر از فضای کنونی سینما انتقاد کرد و گفت: این روزها استعداد یکسری جوان با انگیزه در حال از بین رفتن است.

سهی‌بانو ذوالقدر بازیگر و کارگردان سینما، در تحلیل وضعیت کنونی سینمای ایران بیان کرد: متأسفانه به صنعتی شدن این سینما امیدی نیست؛ چون به فضایی برای فرار از مالیات و فاصله گرفتن از هویت اصلی این هنر تبدیل شده است.

وی افزود: امروز با فیلم‌هایی روبرو هستیم که فروش در گیشه و نوع اکرانشان مهم نیست؛ چون زمان تولید سود لازم به جیب دوستان سودجو رفته است و کاملاً کلیشه‌ای و در یک بازی تبلیغاتی اخبار فروش چند میلیاردی از آن‌ها می‌شنوید که در واقع دروغ است و جریان پولشویی پشت قضیه آن وجود دارد.

این کارگردان اظهار کرد: چقدر اسف بار است در روندی نادرست و غیرانسانی، استعداد یکسری جوان پایمال می‌شود و این قطعاً باعث ویرانی ما خواهد شد. باید با برخوردی عملی و قاطعانه جلوی آدم‌های غیرحرفه‌ای و بدون تخصص را بگیریم و با استفاده از پیشینه فرهنگی و تکنولوژی روز تولیدات جهانی به بازار عرضه کنیم. در این صورت به جای اینکه چند میلیارد تومان به جیب دونفر برود، چند میلیون دلار به جیب یک کشور خواهد رفت.

ذوالقدر در پایان درباره جدیدترین فعالیت هنری خود نیز گفت: فیلمنامه‌ای با نام «یک مورد ساده» را که دارای فضایی سورئال است، آماده ساخت دارم که بلافاصله پس از رهایی از کرونا پیش تولید آن آغاز می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند