ریزش سینماروها در روزهای ناآرامی؛ پردیسهای نیمه تعطیل

به گزارش باکس افیس ایران: مروری بر آمار فروش فیلم های روی پرده نشان از آن دارد که همه فیلمها در قیاس با روزهای پیش از ناآرامی های اخیر کشور، گرفتار افت فروش شده اند. این در حالی است که کاهش بلیت فروشی در گیشه ها حتی گریبان پرفروش ترین فیلم یکی- دو هفته گذشته سینماها یعنی «مطرب» را نیز گرفته است.

افت فروشی که بعید است حتی با راهکار حمایتی شورای عالی اکران مبنی بر افزایش یک هفته به اکران فیلم‌ها در کل سینماهای کل کشور با توجه به شرایط فعلی جامعه، در روزهای آتی چندان جبران شود. ضمن اینکه تعدادی از پردیسهای سینمایی نیز ترجیح دادند یکی- دو روز گذشته را تعطیل باشند و یا به صورت نیمه تعطیل به کار خود ادامه دهند. همچنین باید در نظر داشت قطعی و اختلال در سرعت اینترنت نیز موجب شده روند خرید الکترونیکی بلیت بعضاً دشوار و یا حتی غیرممکن شود تا خیلی ها قید فیلم دیدن را فعلاً بزنند.

اما مرور آمار فروش فیلمها از ابتدای هفته جاری و مقایسه آن با پیش از شروع ناآرامیها نشان از افت فروش جدی اغلب آنها دارد.

«مطرب» ساخته مصطفی کیایی که تاکنون حدود هشت و نیم میلیارد تومان فروخته، اگرچه طی هفته گذشته فروشهای روزانه ای بالاتر از ۳۰۰ میلیون تومان را سپری می کرد و حتی در پنجشنبه و جمعه گذشته در مجموع بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان فروخت، در سه روز اول هفته جاری فروش های روزانه ای کمتر از ۱۴۰ میلیون تومان در هر روز را تجربه کرد. چنانکه این فیلم دیروز با ۱۱۶ میلیون تومان، کمترین میزان فروش از ابتدای اکران را به خود دید.

این شرایط با شدت بیشتری گریبان سایر فیلم های روی پرده را نیز گرفته است. «ماجرای نیمروز۲» نیز که تاکنون حدود پنج میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان فروخته، دیروز دوشنبه ۲۷ آبان تنها پنج میلیون تومان فروخت که در مقایسه با روز مشابه در هفته گذشته، افت رقمی ۲۲ میلیونی را شاهد بود.

سومین فیلم پرفروش روی پرده، «هزارتو» نیز که تاکنون سه میلیارد و ۹۵۶ میلیون تومان فروش داشته، روندی نزولی را در سه روز اخیر طی کرده است. مجموع فروش سه روز گذشته این فیلم ۱۴۰ میلیون تومان بوده که با رقم فروش تنها دوشنبه هفته گذشته فیلم برابری دارد!

وضع دو فیلم پرفروش بعدی این روزهای سینما، «مسخره باز»، «کلوپ همسران» و «چشم و گوش بسته» نیز بهتر از فیلم های نامبرده نیست.

«سمفونی نهم» محمدرضا هنرمند نیز که از همان افتتاحیه مشخص بود جزو شکست خورده های اکران این فصل خواهد بود، در سه روز گذشته به یک چهارم فروش خود در مقایسه با روزهای مشابه در هفته پیش دست یافته که بسیار ناامیدکننده است. این فیلم بعد از ۱۳ روز هنوز به مرز سیصد میلیون تومان نرسیده است.بانی فیلم

هادی اعتمادی مجد


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند