مهرداد غفارزاده

«روی خط صفر» آماده نمایش شد

به گزارش باکس افیس ایران: آخرین فیلم بلند سینمایی مهرداد غفارزاده که محصول مشترک ایران و زاپن است و از پنج نقطه جهان روایت می‌شود آماده نمایش شد.

آخرین ساخته بلند سینمایی مهرداد غفارزاده فیلم سینمایی «روی خط صفر» است که مراحل تولید آن مدتی در سکوت خبری پیش رفت و حالا آماده نمایش شده است.

این فیلم محصول مشترک ایران و ژاپن و لوکیشن‌های آن در ایران، ترکیه، سنگاپور، ژاپن و کنیا است.

فیلمبرداری این اثر به گونه‌ای بوده که مهرداد غفارزاده از ایران به ترکیه و از آنجا به خط استوای کنیا می‌رود و کارگردان ژاپنی هم از کشورش به سمت سنگاپور و بعد به خط استوای کنیا می‌رسد.

مهرداد غفارزاده کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت تولید، اکران و دیگر جزئیات «روی خط صفر» گفت: این فیلم به علت وسواس زیادی که بین ما و طرف ژاپنی وجود داشت یکی دو سال در رفت و آمد بود و قریب به دوازده مرتبه تدوین متفاوت انجام شد و شاید به دلیل ساختارش قابلیت این را داشت که بیشتر تدوین شود.

وی افزود: من و کارگردان ژاپنی از دو سوی جهان بدون اینکه از داستان هم با خبر شویم در یک نقطه‌ای که روی خط صفر باشد (خط استوای کنیا) به هم رسیدیم و داستان هایمان با هم تصادف و تلاقی پیدا کرد و آن جا بود که شخصیت‌های قصه نیز با هم برخورد کردند.

این کارگردان ادامه داد: زمانی که ما بر اساس قصه فیلم در کنیا با هم برخورد کردیم چند روزی را برای پایان بندی مشترک، اختصاص دادیم و برای این کار نزدیک به دو هفته فیلمبرداری داشتیم.

غفارزاده درباره این فیلم گفت: فیلم سینمایی «روی خط صفر» تجربه‌ای دشوار بود که با هزینه‌ای تقریبا پایین به سبک دادائیسم ساخته شد. نوع ساختار و ایده متفاوت آن می‌تواند مورد توجه مخاطبان عام و خاص در جهان قرار بگیرد و به ادعای ژاپنی‌ها این نوع ساختار تا کنون تجربه نشده است.

وی درباره پخش این فیلم اظهار کرد: ژاپنی‌ها دست به کار شدند و با پخش کنندگان معتبر جهانی راجع به پخش گسترده آن صحبت کردند ما نیز در ایران با دوستان زیادی صحبت کردیم و مشتاق هستند پخش آن را بر عهده بگیرند.

غفارزاده در پایان عنوان کرد: امیدوارم تب و تاب کرونا در جهان و ایران کمتر شود تا بتوانیم این فیلم را در ایران و جهان و جشنواره‌ها بدون هیچگونه حاشیه و نگرانی نمایش بدهیم. خیلی تلاش می‌کنیم که به خوبی دیده شود، چون زحمات فراوانی برای تولید آن کشیده شده است.

گروه بازیگران «روی خط صفر» مهدی احمدی، کاناکو میزوموتو و رامین صدیقی هستند.

عوامل سازنده این فیلم عبارتند از تهیه کنندگان: سودابه خسروی، نائوکو ایشى سه، ایده و طرح ساختار فیلم: مهرداد غفارزاده، فیلمنامه نویسان: مهرداد غفارزاده، یوشیم یشو جیمبو، اکبر روح، کارگردانان: مهرداد غفار زاده، یوشیمیشو جیمبو، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: سیامک مردانه، دستیار دوم کارگردان: نعیم جعفری، منشی صحنه: گل کوشان، مدیر تولید: سید جلیل معتضدى، طراح صحنه و لباس: شیده محمودزاده، طراح چهره پردازی: سودابه خسروی، مدیر فیلمبرداری بخش ایران، ترکیه، آفریقا: محمد فکوری، صدا بردار ایران: مهدی ابراهیم زاده، عکاس: نادر فوقانی، صداگذار: حسین ابوالصدق، آهنگساز:کیاوش صاحب نسق، تدوین: شاهین یارمحمدی، تیتراژ: مهران گل محمدی، امور کامپیوتری: امین انتشاری، لابراتوار: استودیو روشنا، امور بین الملل: علی غیاثوند، سرمایه گذاران: عبدالرضا آصفی، سودابه خسروی، نائوکو ایشى سه.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند