حسن صیدخانی

روایت کارگردانان دوقلو از «رفقای اورژانسی»

به گزارش باکس افیس ایران: حسن صیدخانی کارگردان «رفقای اورژانسی» بیان کرد که این فیلم درباره کروناست و به منظور تشکر از کادر درمان ساخته شده است.

حسن صیدخانی یکی از کارگردانان فیلم سینمایی «رفقای اورژانسی» که به تازگی پروانه ساخت دریافت کرده است درباره وضعیت تولید این پروژه گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور، تولید این فیلم برای ما در اولویت قرار داشت. این فیلم روایتی از بحران کروناست و در برهه همه‌گیری کرونا داستانش روایت می‌شود. از این منظر فیلم برای من در اولویت قرار گرفت، تولید آن را آغاز کردیم و در حال حاضر فضای فیلمبرداری کار مهیا شده است.

وی ادامه داد: بعد از فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» که با موضوع بمباران یک مسابقه فوتبال در ایلام در سال ۶۵ آن را ساختیم، سراغ این فیلم آمده‌ایم و هدفمان هم این است که بتوانیم فیلمی بسازیم که حال مردم را در شرایط کرونایی خوب کند. در خلال داستان هم می‌خواهیم از زحمات کادر درمان سپاسگزاری کنیم.

صیدخانی تأکید کرد: تلاش‌مان این است که این پروژه زودتر به سرانجام برسد و زودتر بتوانیم آن را برای مخاطبان عرضه کنیم.

وی ادامه داد: فیلمبرداری این فیلم در شمال کشور در جریان است و تا اینجای کار میرطاهر مظلومی و نیما شاهرخ‌شاهی بازیگرانی هستند که جلوی دوربین رفته‌اند البته در ادامه بازیگران دیگری هم با پروژه همراه خواهند شد.

این کارگردان درباره شرایط تولید فیلم در وضعیت شیوع کرونا هم گفت: کار حتماً دشواری‌هایی دارد اما نمی‌شود کار فرهنگ و هنر را به‌طور کامل تعطیل کرد. نمی‌توان دست روی دست گذاشت تا ببینیم چه زمانی کرونا تمام می‌شود. شاید تا چند سال این شرایط ادامه داشته باشد، آیا می‌توان سینما و هنر را تعطیل کرد؟ باید بتوانیم خودمان را با شرایط جدید وفق دهیم. تلاش ما در تولید این فیلم هم رعایت کامل پروتکل‌ها و ملاحظات بهداشتی است. در این زمینه سخت‌گیری هم می‌کنیم و حتی پزشک سر صحنه فیلمبرداری همواره حضور دارد.

صیدخانی درباره تأثیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر هزینه تولید فیلم هم گفت: واقعیت این است که آنقدر اعضای کادر پزشکی خوب و شریف هستند، زمانی که از آن‌ها کمک برای همراهی خواستیم، هیچ درخواست مالی‌ای مطرح نکردند. در حال حاضر مستمر با ما همراه هستند، تست روزانه از عوامل می‌گیرند، نظارت کامل بر قواعد بهداشتی دارند و تذکر می‌دهد. این حضور و همراهی بسیار به ما کمک کرده است.

کارگردان «رفقای اورژانسی» درباره عرضه این فیلم با توجه به تراکم فیلم‌های مانده در صف اکران هم گفت: همان‌طور که اشاره کردم هدف اصلی ما ساخت یک فیلم خوب و مهمتر از آن خوب کردن حال مردم است. اگر دیدیم شرایط اکران فراهم است که چه بهتر، فیلم را روانه پرده می‌کنیم. این هدف اصلی ماست، اما اگر یک درصد شرایط اکران عمومی مهیا نباشد، بلافاصله از ظرفیت وی‌اودی‌ها و فضای مجازی استفاده می‌کنیم.

صیدخانی در پایان درباره تجربه کارگردانی مشترک با برادر دوقلوی خود هم گفت: شکر خدا ما از ابتدا با هم کار می‌کردیم و در این پروژه هم در کنار هم کارگردانی می‌کنیم. همکاری بسیار خوبی هم با هم داریم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند