فرانسه

تغییر در تاریخ اکران فرانسوی «متری شش و نیم» و «شیطان وجود ندارد»

به گزارش باکس افیس ایران: در چهل سال اخیر فیلم‌های بسیاری از سینمای ایران بر پرده سینماهای فرانسه آمده‌اند که باعث معرفی بیشتر آثار ایرانی به تماشاگران ‌و منتقدین این کشور شده‌اند.

هر ساله دست‌کم دو تا هشت فیلم ایرانی در طول سال به نمایش عمومی در می‌آمدندکه برخی از آنها با تعداد محدود کپی در پاریس و سپس در شهرهای دیگر فرانسه اکران شدند. تعداد کمی از این فیلم‌ها نیز به شکل وسیع، حتی با در اختیار داشتن بیش از صد سالن سینما پخش شده بودند که پرفروش ترین آن‌ها «جدایی نادر از سیمین» اثر اصغر فرهادی بود و کمترین فروش مربوط به فیلمی‌ست که با داشتن هزار تماشاگر موفقیتی بدست نیاورد!

اما امسا ل در شش ماه اول ۲۰۲۰ هیچ فیلمی بر پرده سینمای فرانسه نیامدند که البته ربط چندانی به مسئله شیوع ویروس کرونا ‌و بسته شدن سالنها نداشت.

قرار است از روز ۲۲ ژوئن (زمان بازگشایی سینماهای فرانسه) فیلم‌هایی به نمایش عمومی درآیند که فهرست آنها تا آخر سال منتشر شده است.

در جدول تقویم نمایش این فیلم‌ها، «متری شش و نیم» ساخته سعید روستایی برای هشتم ژوییه برنامه‌ریزی شده بود، اما به تازگی و بدون هیچ توضیحی این فیلم از جدول حذف شده است!

«متری شش و نیم» که توسط کمپانی وایلد بانچ برای پخش خریداری شده بود حتی درسایت این کمپانیهم اطلاعاتی درباره آن وجود ندارد.

اگرچه قبلا مسولان آن بسیار به فیلم علاقمندی نشان داده بودن – احتمال دارد پخش عمومی آن را برای سال ۲۰۲۱ درنظر داشته باشند.

دومین فیلم ایرانی که قرار بود در همین ماه ژوییه پخش عمومی شود فیلم «شیطان وجود ندارد» ساخته محمد رسول‌اف برنده خرس طلای برلین ۲۰۲۰ است که تاریخ نمایش آن هم به تعویق افتاده و قرار است از دوم دسامبر به پرده سینماها بیاید.

همچنین فیلم «شب یلدا» ساخته مسعود بخشی از ۷ اکتبر اکران خواهد شد.

جدا از این، یک فیلم فرانسوی هم به نام «پلیس» ساخته خانم آن فونتن که پیمان معادی در آن بازی کرده است روز دوم‌ سپتامبر نمایش خود را آغاز خواهد کرد.

اگر در روزهای آینده در جدول پخش فیلم‌ها در فرانسه تغییری بوجود آید، به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند