حمیدرضا قطبی

انتقاد کارگردان سینما از نگاه یک سویه به ژانرهای سینمایی

به گزارش باکس افیس ایران: حمیدرضا قطبی گفت: تنوع در سینما نیاز به نگاه و حمایت مسئولان و دست اندرکاران اصلی دارد که متاسفانه سال‌هاست اعمال نمی‌شود.

حمیدرضا قطبی نویسنده و کارگردان سینما در خصوص حمایت نکردن و نپرداختن به تولید فیلم‌های عاشقانه در سینما گفت: سینما این سال‌ها باید یکسویه عمل کند و به تولید برخی فیلم‌ها بپردازد. از زمانی که بحث تولید فیلم‌های به اصطلاح اجتماعی به میان آمد و وجوه و دیگر ژانر‌های سینمایی کنار گذاشته شد؛ چنین اتفاقی رخ داد که این به عنوان معضلی بزرگ برای سینماست.

کارگردان فیلم «جامه دران» بیان کرد: این جریانی که راه افتاده جز دفع مخاطب و پایین کشیدن سطح سلیقه و پیشرفت سینما چیزی به دنبال نداشته است. چنانچه در سال‌های اخیر شاهد دفع مخاطب بودیم و این با ذات اصلی سینما مغایرت دارد.

قطبی عنوان کرد: وقتی فیلم‌هایی با ژانر‌های مختلف ساخته شود افراد متعددی با انگیزه‌ها و علایق متفاوت را جذب می‌کنیم و اینگونه است که سینما می‌تواند به جایگاه اصلی خود نزدیک شود.

او افزود: تنوع در سینما نیاز به نگاه و حمایت مسئولان و دست اندرکاران اصلی دارد که متاسفانه سال هاست اعمال نمی‌شود و به شخصه امیدی به تعویض رویکردشان ندارم و قطعا این نوع اعمال سلیقه و راهکار‌ها اصلا صحیح نیست. اتفاقا تغییر نگاه در بخش‌های مختلف هنر، قطعا سازنده خواهد بود و به رشد و تعالی کشورمان کمک خواهد کرد.

این کارگردان درباره آماده شدن نسخه نهایی فیلمنامه «توران تور» گفت: حدود دو ماه آینده نسخه نهایی آماده می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند