واکنش رسمی ریس سیما فیلم به یک خبر جنجالی | تایید تلویحی ساخت نسخه سینمایی «پایتخت»

انتشار خبری کوتاه در یکی از رسانه‌های نوشتاری مبنی بر ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» به اندازه‌ای خبرساز شد که امروز رئیس سیما فیلم نیز به آن واکنش نشان داد و علی‌رغم تکذیب‌های انجام شده ، به تایید ضمنی این خبر پرداخت.

به گزارش باکس آفیس ایران، ماجرای ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» همچنان خبرساز است. همه چیز از یک خبر کوتاه شروع شد و تا جایی ادامه پیدا کرد که در نهایت ریس سیما فیلم به آن واکنش داد. در ادامه به مرور اتفاقاتی که از ابتدا افتاد پرداخته‌ایم.

اول | هفت صبح روز شنبه در خبری کوتاه نوشت: گویا گره کور تولید «پایتخت» با ساخت نسخه سینمایی این اثر باز می‌شود . طبق توافقی که فی مابین گروه تولید پایتخت با مدیران سیما منعقد شده، قرار است ابتدا یک نسخه سینمایی از پایتخت برای اکران در سینماها ساخته شود. توافقات انجام شده و تمامی بازیگران اصلی به جز مهران احمدی در این نسخه سینمایی حضور دارند. بدین ترتیب قرار است از اوایل اسفند تولید این فیلم به کارگردانی سیروس مقدم آغاز شود.

دوم | پس از انتشار این خبر و بازتابِ گسترده‌ی آن توسط رسانه‌های دیگر و هم‌چنین فضای مجازی، خبرگزاری فارس خبری مخابره کرد با این مضمون که «تاکنون تنها بحث بر سر ادامه ساخت سریال «پایتخت» بوده و مذاکرات با عوامل هنوز در جریان است.» فارس البته منبع خبرِ خود را فاش نکرد و تنها به بیانِ این پرداخت که یکی از مسئولانِ صدا و سیما این خبر را بیان کرده است.

نمایی از سریال «پایتخت ۴» که برخلاف سریال فصول در ماه رمضان پخش شد.
سوم | روزنامه هفت صبح در پی انتشار این تکذیبیه گزارشی منتشر کرد و بر صحت خبر خود تاکید کرد. در گزارش هفت صبح آمده که منبع اصلی خبر آن‌ها عوامل سریال پایتخت هستند که البته از ذکر نام آن‌ها خوداری کرده است. در ادامه این گزارش آمده اگر خبر صحت نداشت بازیگران سریال آن را به شکلی در صفحه شخصی خود تکذیب می‌کردند و اگر قرار به تکذیب از سوی سیما فیلم بود این مرکز نه از قول یک مقام مسول ناشناس که به شکلی رسمی خبر را بی اساس می‌خواند.

چهارم | حالا امروز مهدی نقویان ـ رئیس مرکز سیمافیلم ـ اگرچه عنوان کرده است که تلویزیون و سازندگان به طرحِ مشترکی درباره‌ی سریالِ پایتختِ ۷ رسیده‌اند؛ اما در پاسخ به خبرنگار ایسنا به نوعی خبر روزنامه‌ی «هفت صبح» را تایید کرده است . او البته خاطر نشان کرد که تلویزیونی‌ها خبر را به هفت صبح نداده‌اند؛ اما به این نکته نیز اشاره کرد که: «ما به تمام برندهایی که ارزش کار سینمایی دارد فکر می‌کنیم؛ حتی ساخت آثاری بر اساسِ عروسک‌های محبوبِ تلویزیون. در حال حاضر باز هم ذیل مرکز فیلمنامه و کارگروه‌های ۱۲ گانه‌ای که وجود دارد، این موضوع در حال بررسی است که منبع درآمد خوب و احیاء برند است.» شاید صحبت‌های نقویان را بتوان پایانی بر تکذیب‌های مکررِ کسانی دانست که گویا علاقه‌ی خاصی به ساختِ این فیلم ندارند؛ اگرچه تاکنون هیچ‌کدام از عوامل اصلی این اثرِ پرطرفدار واکنشی در این زمینه نشان نداده و سکوت‌شان پس از انتشار این خبر را می‌شد تایید ضمنی آنان قلمداد کرد.

نسرین نصرتی و ریما رامین‌فر در نمایی از سریال «پایتخت»
پنجم | نقویان امروز همچنین درباره‌ِ هفتمین فصلِ پایتخت نیز گفته: «هنوز اتفاق جدیدی رخ نداده است؛ مثل همه هنرمندان و برندهایی که در تلویزیون وجود دارند، وقتی می‌خواهیم همکاری را شروع کنیم، از گروه درخواست می‌کنیم طرح‌هایشان را بیاورند؛ ما از عوامل «پایتخت» طرح گرفتیم، طرحی که از سوی دو طرف برگزیده شده و نقطه مشترک داشتند انتخاب شده و روند کار در حال انجام است. بعد از اینکه طرح پذیرفته شد، گام بعدی ما قرارداد بستن با عوامل «پایتخت» است؛ چراکه درباره این سریال و همه برندهای دیگر وضعیت اینگونه است که جمع کردن بازیگر و عواملشان سخت است و ما با یک نفر طرف نیستیم. ما قاعدتا در حال حاضر با تهیه‌کننده در تعامل هستیم.»

ششم | به نظر می‌رسد در روزهای بی‌فروغِ تلویزیون، ساخت فیلم سینمایی پایتخت و همچنین سریالی از آن بتواند کمی آشتی میانِ مخاطبان و تلویزیون اجرا کند؛ هر چند حالا فیلمنامه «پایتخت» در حال آماده‌سازی است و اگر مشکلی پیش نیاید (که خیلی وقت‌ها پیش می‌آید) سال آینده این فیلم اکران می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند