پارسایی: با هماهنگی تهیه کننده بخش هایی از قسمت دوم حذف شد

هفته گذشته ساعد سهیلی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از حذف برخی صحنه های سریال «نهنگ آبی» انتقاد کرد. این بخش از اظهارات سهیلی خیلی زود مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

با گذشت یک هفته از انتشار پست ساعد سهیلی، حسین پارسایی مدیرکل دفتر نمایش خانگی درباره سانسور سریال های شبکه نمایش خانگی پس از دریافت پروانه ساخت به روزنامه شهروند گفت: «گرفتن مجوز یا همان پروانه ساخت به معنای آن نیست که اثر بعد از تولید و ‌در مرحله صدور پروانه نمایش تغییرات نخواهد داشت. این تصور به معنای نادیده گرفتن فلسفه وجودی شورای پروانه نمایش است. بخش‌هایی از یک اثر که به هر نحو با فیلمنامه مغایرت داشته باشد یا موجب بروز سوءتفاهم شود، به‌طور طبیعی توسط اعضای شورای پروانه نمایش بررسی و با تعامل تهیه‌کننده و کارگردان اصلاح یا تعدیل می‌شوند.»

او در ادامه و درباره این بخش از حرف های سهیلی که گفته بود بیش از ۲۰ دقیقه از قسمت دوم «نهنگ آبی» حذف شده گفت : «شبکه نمایش خانگی مخاطبان گسترده‌ای دارد و در دسترس آحاد مردم و سلیقه‌های گوناگون است، بنابراین گاه مواردی پیش می‌آید که بنا بر ضرورت این اصلاحات صورت بگیرد. ضمنا سانسور ۲۰دقیقه‌ای قسمت دوم نهنگ آبی صحت ندارد. طبق آیین‌نامه حداقل زمان تولید هر قسمت سریال با احتساب تیتراژ شروع و پایان ۵۰ دقیقه است. قسمت دوم نهنگ آبی هم ۵۰ دقیقه بوده که بنابر ضرورت و با رعایت مفاد آیین‌نامه نظارت و ارزشیابی دستورالعمل ابلاغی سازمان سینمایی دقایقی از آن با هماهنگی تهیه‌کننده حذف شده است.»

«نهنگ آبی» جدیدترین ساخته فریدون جیرانی است که در آن بازیگران شناخته شده ای از جمله لیلا حاتمی، ساعد سهیلی، ویشکا آسایش، مصطفی زمانی، ماهور الوند، ستاره پسیانی و… ایفای نقش می کنند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند