ایمان صفا

سابقه‌ام را به خاطر بُردنِ بازی مافیا ، خراب نمی‌کنم

به گزارش باکس افیس ایران: ایمان صفا که به تازگی حضور در مجموعه‌های «جوکر» و «مافیا» را تجربه کرده است، می گوید مردم در رئالیتی شوها، خودِ واقعی هنرمندان را می‌بینند و برای همین او هیچگاه با تقلب در مسابقه‌ای چون مافیا، سابقه هنری‌اش را خراب نمی‌کند.

ایمان صفا، بازیگر سینما و تلویزیون، در ماه‌های اخیر در دو رئالیتی‌شو «جوکر» و «شب‌های مافیا» شرکت کرده است. «شب‌های مافیا» با حضور او و افرادی چون علیرضا خمسه، علی اوسیوند، وحید آقاپور، علی اوجی، منوچهر هادی و … و به کارگردانی سعید ابوطالب، این روزها در شبکه نمایش خانگی در حال پخش است.

این بازیگر، درباره حضور در رئالیتی‌شوها گفت: «مردم عادی همیشه چهره‌ای از بازیگر یا خواننده مورد علاقه خود را می‌بینند که کارگردان می‌خواهد ببینند. یعنی همیشه بازی‌های ایمان صفا و نقش‌هایی را می‌بینند که کارگردان‌ها صلاح دانسته‌اند. پس نمی‌توان گفت آن آدم‌ها طرفدار ایمان صفا هستند بلکه طرفدار کارهای ایمان صفا هستند. در رئالیتی شوها این آپشن به مردم داده شده که با زندگی شخصی و رفتارهای بی پرده هنرمندان آشنا شوند.»

او افزود: «همه آدم‌ها کنجکاو هستند، وقتی طرفدار هنرمندی هستند، زندگی شخصی‌اش را هم بدانند. برای همه ما اتفاق افتاده است؛ اگر در یک مهمانی یک نفر بگوید من با فلان بازیگر رفیق هستم، همه اولین سوال‌هایی که می‌پرسند این است که خانه‌اش کجاست؟ چند ساله است؟ مجرد است یا متاهل؟ زیرا همیشه زاویه‌ای از بازیگر را دیده‌اند که فیلتر شده بوده است. رئالیتی شوها و پلتفرم‌ها این فضا را فراهم کرده‌اند که مردم با خود واقعی هنرمندان و وجه سانسورنشده آن‌ها آشنا شوند. از آن‌جایی که مردم همیشه برای شناخت هنرمندان کنجکاوند رئالیتی شوها پربیننده می‌شوند و از آن‌جایی که در رئالیتی شوها هیچ کات و بازی وجود ندارد، شما بالاخره شخصیت واقعی‌ات را نشان خواهی داد.»

صفا با بیان این‌که شرکت در رئالیتی شوها برای همه هنرمندان ریسک بسیار بزرگی است، ادامه داد: «خدا را شکر در همه ما ویژگی به اسم اعتماد به نفس کاذب نهادینه شده و همه فکر می‌کنیم در زندگی شخصی‌مان فوق‌العاده هستیم. به رئالیتی شو می‌آییم و آن تصویری که حتی از خودمان سراغ نداریم را می‌بینیم. در یک مقاله خواندم ما یک سبد جلویمان داریم و یک کوله پشتی پشتمان؛ همیشه خوبی‌های خودمان را در سبد می‌ریزیم و بدی‌هایمان را در کوله پشتی می‌گذاریم؛ برای همین است که مردم فقط بدی هایمان را می‌بینند و خودمان فقط خوبی‌هایمان را می‌بینیم. ما آنقدر اعتماد به نفس داریم که باور داریم به شدت آدم‌های روراستی هستیم و هیچ خصلت بدی نداریم پس وقتی وارد رئالیتی شو می‌شویم، جوِ فضا ما را می‌گیرد. در جمع دوستانت هستی ولی ۲۰ تا دوربین مقابلت است. ۲۰ تا دوربین را فراموش می‌کنی و آنقدر که فضا رئالیتی است تو خود واقعی‌ات می‌شوی و خیلی از مردم خود واقعی‌ات را دوست ندارند.»

او در پاسخ به این سوال‌ که بازی مافیا از سوی شرکت کنندگان چقدر جدی گرفته می‌شود و آیا امکان تلقب وجود دارد، گفت: «وقتی در فضای بازی مافیا قرار می‌گیری ناخوآگاه استرسی سراغت می‌آید که نکند هویت مرا تشخیص دهند. بهترین راه برای تشخیص مافیا، دقت کردن به حرف‌های آدم‌ها و گرفتن سوتی‌ها و تناقض‌هایشان است. چند تا دوربین دور و بر ماست و اگر برای مثال چشم‌هایم را باز کنم، مردم می‌بینند، پس هیچگاه سابقه خودم را به خاطر بُرد در یک دست بازی مافیا که جایزه‌ مادی یا معنوی هم ندارد، خراب نمی‌کنم. گاهی از این حرص می‌خوردم که برخی ممکن است در بازی خطاهایی کنند که مردم و طرفداران‌شان در برابرشان گارد بگیرند.»

ایمان صفا در سریال‌هایی همچون «عملیات ۱۲۵»، «خداحافظ بچه»، «هم بازی»، «نیسان آبی»، «خوب بد زشت» و «خود خواسته»، ایفای نقش کرده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند