دستمزد

جنجال مجازی برای یک دعوت نیم میلیارد تومانی!

به گزارش باکس افیس ایران: انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر پرداخت دستمزد پانصد میلیون تومانی به یک بازیگر برای جضور در یک برنامه ویدیویی – اینترنتی، باعث ایجاد پرسش‌های زیادی شد.

با وجود اینکه روابط عمومی برنامه «هم رفیق» این ادعا را مردود دانسته اما بروز چنین خبرهایی می‌تواند به ایجاد التهاب در روال تولید برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی بینجامد.

مبلغی که هنرمند، ستاره و یا یک سلبریتی برای حضور در یک برنامه تلویزیونی دریافت می‌کند بارها حاشیه‌هایی را رقم زده است به ویژه در ایام مناسبت‌ها و جشن‌ها و مقاطعی چون شب تحویل سال که بازار رقابت برای دعوت از مهمان بالاست و قیمت‌ها را هم بی رویه بالا می‌برد و در نهایت افشای این رقم‌ها هم حاشیه‌هایی را رقم زده است.

حالا گویا همین حواشی به برنامه‌های غیرتلویزیونی که در وی‌اودی‌ها و سایر پلتفرم‌های صوت و تصویر فراگیر ساخته می‌شوند هم سرایت کرده و انگار قرار است بازاری از رقابت برای دعوت از مهمانان چهره را اینجا هم شاهد باشیم. بازاری که اگرچه هنوز شکل نگرفته و برنامه چندانی هم در فضای آن به تولید نرسیده اما حاشیه‌هایی با رقم‌های نجومی در همین ابتدای کار دامن همان اولین تجربه‌ها را گرفته است.

برنامه «هم رفیق» شهاب حسینی که قرار است دوباره بازگشت او به عرصه اجرا باشد، از همان بدو طرح و مجوز درگیر حاشیه‌های فراوانی شد. این برنامه که در یکی از سرویس‌های صوت و تصویر فراگیر و در قالب اینترنتی عرضه می‌شود برنامه‌ای گفت‌وگو محور است و در هر قسمت مهمانانی را دعوت می‌کند. سروش صحت نیز نویسندگی برنامه را بر عهده دارد.

اخیراً این ادعا در فضای مجازی مطرح شد که «نوید محمدزاده اولین مهمان این برنامه است و برای حضورش در این برنامه حدود ۵۰۰ میلیون هزینه شده است.» این خبر البته در حالی در شبکه‌های اجتماعی و حتی برخی کانال‌های خبری بازنشر و دست‌به‌دست شد که نقطه شروع طرح آن در قالب یک ادعا، به یکی از عوامل تیم روابط عمومی برنامه «ام‌شو» به‌عنوان رقیب «همرفیق» منتسب شد که در صورت اثبات می‌توان آن را یک شیطنت برای تخریب رقیب هم قلمداد کرد.

بعد از فراگیر شدن واکنش‌ها به این ادعا که البته مطلقاً هیچ سندی هم نداشت، روابط عمومی «هم رفیق» طی توئیتی اعلام کرد که اگر این خبر مدرک درستی برای اثبات نداشته باشد مجموعه «هم رفیق» شکایت از این خبر را حق خود می‌داند.

فارغ از صحت و سقم این خبر و تکذیب‌ها و تاییدهایی که در فضای مجازی می‌چرخد یا خواهد چرخید مساله اصلی بی سامانی تولید و روند نظارتی بر محصولاتی است که در وی او دی‌ها عرضه می‌شود.

همین چند وقت پیش بود که مطرح شد یک زوج حاشیه‌ساز بازیگر برای حضور در یکی از همین برنامه‌ها حدود صد میلیون تومان پول دریافت کرده‌اند. زوجی که علی‌الظاهر این روزها هم نسبتی با هم ندارند اما در آن برنامه از عشق و زندگی مشترک گفتند!

شاید این سوال پیش بیاید که بخش خصوصی این مبلغ را (حتی بسیار کمتر از رقم مطرح شده) هزینه می‌کند. اما هزینه‌های مشابه این رقم‌های نجومی حتی بعداً برای همه کسانی که به این عرصه برای برنامه سازی ورود خواهند کرد نیز دردسرساز خواهد شد.

با این حال مبلغی که به عنوان هدیه برای دعوت از مهمان چه به یک برنامه تلویزیونی و چه برنامه اینترنتی در نظر گرفته می‌شود معمولاً به صورت شفاف بیان نمی‌شود و بسیاری حتی با اعلام مبالغ بالا سعی می‌کنند اعتباری کاذب برای خود خریداری کنند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند