سریال مصری «حشاشین»؛ رقیب مختارنامه!

باکس آفیس ایران : به تازگی یک سریال مصری به نام “حشاشین” حسابی سروصدا کرده و مخاطبان زیادی را هم به سمت خودش کشانده.
امیرحسین مصلی، روزنامه‌نگار ایرانی مقایسه جالبی بین این سریال و سریال مختارنامه و حتی سلمان فارسی داشته است.

مصلی در توییتر خود به این شکل نوشت: «سریال ۳۰ قسمتی حشاشین با این عظمتش تنها در عرض ۶ ماه ساخته شد، اما سریال مختارنامه ۵ سال طول کشید برای ساختش و سریال سلمان فارسی هم احتمالا ۱۰ سال! آن‌هم بدون مخاطب جهانی و درآمد زایی برخلاف حشاشین؛ چون در ایران بخش خصوصی معنایی ندارد!»

این سریال توسط عبدالرحیم کمال نوشته شده و توسط پیتر میمی کارگردانی شده است. فیلمبرداری آن دو سال به طول انجامید. قرار بود این سریال در ماه رمضان سال گذشته پخش شود و به دلیل فیلمبرداری صحنه‌هایی از سریال در مالتا و قزاقستان، نمایش آن تا امسال به تعویق افتاد.

سریال «حشاشین» با بازی کریم عبدالعزیز، فتحی عبدالوهاب و نیکولاس موعود، حالا خانواده‌های اهل سنت در سراسر منطقه خاورمیانه را پس افطار پای تلویزیون می‌نشاند.

روزنامه عرب‌نیوز در گزارشی که درباره این سریال نوشته، ادعا کرده این سریال قرار است روایتی واقعی‌تر از بازی کامپیوتری Assassin’s Creed ارائه کند، اما فرهاد دفتری، محقق ایرانی-بریتانیایی و رئیس بازنشسته موسسه مطالعات اسماعیلیه در لندن به این روزنامه گفته نه این سریال تلویزیونی و نه آن بازی ویدیویی، انصاف را در مورد داستان واقعی فرقه «اسماعیلیه نزاری»، که در غرب به «قاتلان» معروفند، رعایت نکرده‌اند.

اسماعیلیه یکی از فرقه‌های امامیه است. اسماعیلی‌ها نام خود را از اسماعیل بن جعفر، فرزند امام صادق گرفته‌اند. آنها برخلاف شیعیان اثنی‌عشری، که موسی کاظم برادر کوچکتر اسماعیل را به عنوان امام پذیرفته‌اند، معتقد بودند اسماعیل جانشین امام صادق بوده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند