علی غفاری

شرط کارگردان «بچه مهندس» برای ساخت فصل چهارم آن

به گزارش باکس افیس ایران: عوامل مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس ۳» به کارگردانی علی غفاری ، نویسندگی حسن وارسته و تهیه‌کنندگی سعید سعدی، ساعتی پیش با حضور در واحد روابط عمومی صدا و سیما (۱۶۲) با مخاطبان خود گفت و گو کردند.

بعد از آن، نشست خبری «بچه مهندس ۳» با حضور سعید سعدی تهیه کننده، علی غفاری کارگردان، حسن وارسته نویسنده و بازیگرانی همچون روزبه حصاری، سعید کریمی، کاوه سماک باشی، شیوا خسرومهر، مهشید جوادی و محمود خسرومنش در مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد.

در ابتدا سعدی تهیه‌کننده «بچه مهندس ۳»، درباره تماس‌ها و نظرهای مخاطبان گفت: بیشتر مخاطبان از کار راضی بودند و مشتاق هستند که فصل چهارم این سریال هم تولید شود. همچنین مردم درخواست کردند که بازیگران اصلی فصل سوم، در فاز چهارم نیز بازی کنند. البته این نظر صداوسیما است که تعیین می‌کند کار ادامه پیدا کند یا خیر.

غفاری کارگردان این سریال هم اظهار کرد: با تماس‌های مخاطبان و نظرات آن‌ها دلگرم شدیم. مخاطبان از شهرهای مختلف تماس گرفته بودند و سریال را دوست داشتند. البته برای ادامه کار نیاز به جذابیت قصه و طرح داستانی داریم.

وی درباره پایان بندی قصه برخی شخصیت‌ها اظهار کرد: در مورد «تینا و مسعود» تصمیم گرفتیم چیزی را که عیان است، نشان ندهیم. برخی مخاطبان می‌خواهند جشن عروسی و خواستگاری را هم ببینند!

علی غفاری درباره سختی تولید این مجموعه سریال بیان کرد: تولید فصل سوم این سریال کار سختی بود؛ حدود ۶ ماه بعد از فصل دوم در اتاق فکر درباره این موضوع بحث کردیم. حتی با آقای وارسته ایده‌هایی را طراحی و تا انتهای آن رفتیم اما در نهایت قصه را به این شکل تغییر دادیم. در فصل سوم جواد جوادی شخصیتی مستقل شده بود و نیاز به راهنمایی مربیان خود نداشت. بنابراین ما نیاز به یک شروع جذاب داشتیم تا مخاطب را همراه کند.

وی درباره روند معماگونه قصه سریال توضیح داد: این دست سوالات برای ما جذاب بود چرا که تماشاگر سریال را دنبال می‌کرد که ببیند چه می‌شود. ما کارمان را در زمان مشخص و با محدودیت‌هایی که داشتیم به پخش رساندیم. تصور من این بود که پس از پایان فیلمبرداری سه ماه زمان برای پس از تولید داریم، اما زمان پخش باعث شد که شبانه روزی کار را به سرانجام برسانیم. اگر منصفانه به کل فرآیند تولید نگاه کنیم، ۱۴۰۰ دقیقه را در طول ۸ ماه کار تولید کردیم. البته گاهی دچار تغییر و مجبور به تغییر لوکیشن شدیم. محدودیت‌ و سختی ها گاه زیاد بود اما فیلمسازی موفق است که با محدودیت‌ها در لحظه برخورد کند.

وارسته نویسنده سریال هم درباره نشان ندادن پایان قصه برخی شخصیت ها گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که ازدواج تنها قند سابیدن بالای سر عروس نیست؛ همین که نشان دادیم مسعود به کارخانه وارد شد و خط تولید راه افتاد، مشخص است که بین تینا و او صلح بین برقرار شده است.

وی درباره تغییر ناگهانی عشق جواد جوادی توضیح داد: ما نمادی مانند مژگان را در قصه داریم که مجازی است. در فصل اول و دوم عشق از سوی جواد است نه مژگان؛ اما جواد جوادی در فصل سوم رفته رفته با مرضیه آشنا می‌شود و به یک عرفان می‌رسد و متوجه می شود، عشق به مژگان عشق نیست.

روزبه حصاری بازیگر نقش «جواد جوادی» هم درباره تغییر عشقش در این سریال گفت: همه می‌گویند مگر می‌شود یک فرد این قدر مثبت باشد؟! من می‌گویم بله می‌شود. چرا که شخصیت این مدلی در جامعه زیاد داریم؛ اما از نظر خودم نمی‌شود یک فرد مدت زیادی عاشق یک فرد باشد و در مدت یک ماه عاشق دیگری شود؛ ولی به نظر جواد جوادی می‌شود که این اتفاق رخ دهد. به هر حال اینکه من به این موضوع اعتقاد دارم یا نه، نباید در بازی من دخیل شود.

کاوه سماک باشی دیگر بازیگر سریال «بچه مهندس» هم درباره کم کاری خود در این سال ها گفت: در دهه‌ای که پرکار بودم، شاید اشتباه می کردم و آن نقش‌ها را قبول می‌کردم. بعد از مدتی سعی کردم گزیده کار باشم نه کم کار.

وی افزود: زمانی که بازی در «بچه مهندس ۳» به من پیشنهاد شد، با یک گروه همدل همراه شدم. بسیار خوشحالم در این سریال بازی کردم و آن را سکوی پرتاب خود می‌دانم. حال خوب گروه و عوامل و صبوری کارگردان و تهیه کننده و آرامش آنها دلایل من برای حضور در این پروژه بودند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند