شماره ۱۷ سهیلا

ایفای نقش پُرچالش در اپیزود «آتلیه»

به گزارش باکس افیس ایران: بازیگر فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا»، گفت: متاسفانه تصور ما از فرزندآوری این است که فقط باید برای او خوراک، پوشاک، مدرسه خوب و… را فراهم کنیم در صورتی که این مساله الفبای بچه‌داری هم نیست. شاید بتوان گفت ما یاد نگرفتیم چگونه والد باشیم و انسان دیگری را بالغانه به این جهان بیاوریم.

زهرا داوودنژاد بازیگر سریال تازه وارد که در اپیزود آتلیه به کارگردانی رضا محبی‌نوری ایفای نقش کرده است، با اشاره به اینکه فیلمنامه این اثر او را برای حضور در این پروژه ترغیب کرد، اظهار داشت: «سارا» اسم کاراکتر من در این اپیزود است و باید بگویم نقش پُرچالشی را ایفا کردم به این دلیل که با کاراکتری روبه‌رو بودم که در عین حال که می‌خواست حسن نیت داشته باشد، مجبور می‌شود دست به کارهایی بزند که درست نیست.

وی ادامه داد: یکی از نقاط قوت این پروژه برای من تیم تولیدش بود اگرچه هیچ یک از دوستان را نمی‌شناختم و پیش از این با آن‌ها کار نکرده بودم اما از اینکه با انسان‌هایی به شدت شریف آشنا شدم، راضی هستم و باید بگویم لحظه به لحظه کار با وجود صحنه‌های سختی که داشتیم، پُر از خاطرات شیرین برای من و دلم برای تک تک افراد پروژه تنگ شده است‌.

داوودنژاد با اشاره به همکاری با کارگردان این مجموعه مطرح کرد: با هدایت کارگردان آنچه را که دوست داشتم، بازی کردم یعنی این بستر برای من در ابعاد مختلف فراهم شد تا تلاش کنم به آنچه می‌خواهم برسم. این مساله قابل تامل و کمیابی است که یک بازیگر بتواند در چنین فضای دوستانه و پُر از حمایت کار کند.

داوودنژاد با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های جالب نقش «سارا» این بود که آنچه پرداخت شد نسبت به آن چیزی که در فیلمنامه نوشته شده بود، تفاوت داشت، یادآور شد: به واسطه صحبت‌هایی که در صحنه اتفاق می‌افتاد و پیشنهاداتی که می‌شد، مواردی پدید آمد که باعث شد دیالوگ‌هایی که در متن بود، جور دیگری گفته شود و این جزو جذابیت‌های کار بود که به ارتقای کیفیت آن کمک کرد.

وی درباره علی عامل‌هاشمی بازیگر نقش مقابل خود عنوان کرد: علی عامل‌هاشمی بازیگر بی‌نظیر و پارتنر بسیار خلاق و خوبی است که اتفاقا این ویژگی ایشان به بخش شیرین و طنز داستان کمک می‌کرد. بازی مقابل ایشان به من در ایفای یک نقش طنز نیز کمک کرد.

بازیگر «آتلیه» با بیان اینکه این اپیزود از سریال «تازه وارد» اثری قابل توجه و باکیفیت است، تصریح کرد: «آتلیه» یک ساختار متفاوت دارد و از زاویه دیگری به موضوع محوری سریال پرداخته است که برای من هم جذاب بود و امیدوارم مخاطبان آن را دوست داشته باشند.

داوودنژاد با بیان اینکه تصور می‌کند این باور بسیار غلط و فاقد ارزش است که آدم‌ها فکر می‌کنند در این زمانه بچه داشتن کار اشتباهی است و اصلا به آن فکر نمی‌کنند، مطرح کرد: حقیقت ماجرا از مساله ازدواج و فرزندآوری چیز دیگری است و این جزو طبیعت ما انسان‌هاست که نه فقط برای بقا و سیاست‌ها بلکه پروسه‌ای است که هر آدمی اگر تا زمانی که فرصت دارد، تجربه نکند که اجبار هم نیست، حتما یک چیزی از زندگیش کم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه تصور ما از فرزندآوری این است که فقط باید برای او خوراک، پوشاک، مدرسه خوب و… را فراهم کنیم در صورتی که این مساله الفبای بچه‌داری هم نیست. شاید بتوان گفت ما یاد نگرفتیم چگونه والد باشیم و انسان دیگری را بالغانه به این جهان بیاوریم که او هم بالغانه چیزی به این جهان اضافه کند. پس چون به این قضیه انقدر عمیق نگاه نمی‌کنیم و زیرساخت ها و آموزش‌ها اصولی برای آن ارایه نمی‌دهیم، برخورد سطحی داریم و  اوضاع اینگونه است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند