دغدغه‌‌ها و اطلاع‌رسانی‌های عجیب مدیران صداوسیما برای ساخت فصل جدید سریال سیروس مقدم | بحرانی به اسم «پایتخت»

ماجرای تولید فصل هفتم سریال «پایتخت»، این روزها به یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریتی در سازمان صداوسیما تبدیل شده. از یک طرف مدیر صداوسیما درباره مذاکره این سازمان با عوامل «پایتخت» مصاحبه می‌کند و از سوی دیگر، انتشار خبر رایزنی پیمان جبلی با محسن تنابنده برای ساخت فصل جدید، مدیران سیمافیلم را به واکنش آنی وا می‌دارد. سوال اینجاست که وقتی هنوز تولید این سریال قطعی نشده، دلیل این همه تکاپو چیست؟

به گزارش باکس آفیس ایران، نوروز ۱۴۰۰ «پایتخت۶» با حواشی زیادی روبه‌رو شد. از یک طرف به خاطر شیوع کرونا، تولید آن نیمه‌کاره ماند و از سوی دیگر برخی اختلاف‌نظرها و ممیزی‌ها با اعتراض عوامل روبه‌رو شد. نهایتا دو قسمت باقی‌مانده از سریال زمستان سال ۹۹ جلوی دوربین رفت و شب عید سال ۱۴۰۰ روی آنتن رفت و عوامل «پایتخت» هم اعلام کردند دیگر آن را ادامه نخواهند داد. حالا چند روزی است خبر مذاکره این تیم با مدیران صداوسیما وارد فاز جدیدی شده و اظهارنظرهای مختلفی را در پی داشته.

پیمان جبلی اخیرا در مصاحبه‌ای پیرامون ساخته شدن فصل هفتم «پایتخت» گفته: «کارگردان و تهیه‌کننده خیلی از این کارها به‌صورت طبیعی با سیمافیلم و عوامل کارهای ما در حوزه‌های مختلف از دفتر فیلمنامه گرفته تا شبکه‌ها صحبت می‌کنند و درباره جزئیات کار مذاکره دارند و این روند دائمی در زمان حاضر برای بیشتر مجموعه‌ها، جاری است و پایتخت و زیرخاکی هم در حال مذاکره‌اند برای اینکه کار انجام شود.»

بعد از صحبت‌های جبلی، خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه رئیس صداوسیما شخصا با ارکان اصلی سریال  وارد مذاکره شده تا فصل هفتم پایتخت حتما ساخته شود. دست به دست شدن این خبر باعث شد تا مرکز سیمافیلم بلافاصله نسبت به آن واکنش نشان دهد.

در گزارش سیمافیلم، رایزنی جبلی با تنابنده شایعه خوانده شده و در توضیح آمده: «شایعاتی پیرامون ساخت فصل جدید سریال «پایتخت» در برخی رسانه‌ها مبنی بر ورود شخصی و مذاکره مستقیم رئیس رسانه ملی با یکی از عوامل این سریال صحیح نیست و بدین وسیله اعلام می‌کنیم که ساخت فصل هفتم سریال مذکور در صورت به نتیجه رسیدن رایزنی‌ مدیران سیمافیلم با تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه نمایشی همانند سایر آثار سازمان صداوسیما وارد فاز تولید خواهد شد.»

درباره عملکرد پیمان جبلی و مدیر سیمافیلم ابهام‌های مختلفی وجود دارد. سوال اصلی اینجاست که وقتی هنوز تولید این مجموعه قطعی نشده، چرا شخص پیمان جبلی درباره آن مصاحبه می‌کند؟ مگر اطلاع‌رسانی آنهم درباره یک سریال وظیفه ریس صدا وسیماست ؟  نکته بعدی اینکه حتی اگر ماجرای رایزنی جبلی با عواما سریال، شایعه‌ای بی‌اساس هم باشد، چرا باید سیمافیلم با این شکل به آن واکنش نشان دهد تا اعتبار صحبت‌های ریس سازمان را زیر سوال ببرد ؟ البته در گزارش منتشر شده توسط سیمافیلم، هیچ اطلاعات جدیدی درباره روند تولید پایتخت وجود ندارد و عینا صحبت‌های پیمان جبلی تکرار شده است. درواقع سیمافیلم یک گزارش منتشر کرده تا شایعه‌ای را تکذیب کند که چندان هم اهمیتی ندارد.

در کنار این اظهارنظرها هنوز هیچ‌یک از عوامل پایتخت نسبت به این ماجرا واکنشی نشان نداده‌اند و هنوز خبر قطعی درباره ساخت فصل هفتم آن منتشر نشده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند