حکایت های کمال از یازدهم آبانماه همه شب از شبکه دو سیما

«حکایت های کمال» از یازدهم آبانماه همه شب از شبکه دو سیما

به گزارش باکس آفیس ایران:  محسن شایان فر تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «حکایت های کمال» معتقد است این سریال از هرگونه شعار دادن و بزرگنمایی کم و کاستی های دهه ۴۰ پرهیز کرده است.

محسن شایان فر تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره سریال «حکایت های کمال» که تهیه کنندگی ان را برعهده دارد، توضیح داد: زمستان سال ۹۶ بود که برای تهیه مجموعه تلویزیونی «حکایت های کمال» به سیما فیلم دعوت شدم.

قبل از من گروه سازنده پیش تولید این مجموعه را آغاز کرده بودند و مدت ۶ ماه نیز طول کشیده و سپس به دلایلی این کار متوقف شده بود.

وی ادامه داد: عملا با وجود تمام هزینه هایی که پیش از این صورت گرفته بود اما برای شروع دوباره پروژه از گروه دعوت کردیم که دوباره به ما ملحق شوند. همچنین نیازمند ارزیابی مالی برای ساخت این مجموعه تلویزیونی که در ۱۵۰ قسمت پیش بینی شده بود، بودیم.

حکایت های کمال از یازدهم آبانماه همه شب از شبکه دو سیما

تهیه کننده سریال «حکایت های کمال» با اشاره به اینکه تولید یک سریال ۱۵۰ قسمت نیازمند ساخت دکورهایی با استقامت بالا است، بیان کرد: از آنجا که ساخت دکوری با مقاوت بالا ۶ ماه تصویربرداری را به تعویق انداخت اما با توجه به قصه این سریال که حول محور محله «کمال» قهرمان قصه است، باید دکورهای مربوط به آن محل که شامل خانه، مدرسه، خیابان و کوچه و….می شود، با مقاوت بالا در شهرک ساخته می شد.

وی افود: فقط لوکیشن مدرسه در شهرک ساخته نشد اما بنا داریم برای فاز دوم این سریال مدرسه را نیز در شهرک بسازیم به ویژه آنکه که مسئولان شهرک نیز از ساخت دکور ها استقبال کرده اند.

حکایت های کمال از یازدهم آبانماه همه شب از شبکه دو سیما

به گفته شایان فر، ساخت دکور ها از فروردین ۹۷ تا پایان مرداد ماه همان سال طول کشیده است. همچنین ۴۰ درصد اضافه بر سازمان کل بودجه ای که برای خود کار در نظر گرفته شده بود، ساخت دکور ها هزینه بر جای گذاشت.

وی با بیان اینکه از مرداد ماه ۹۷ همزمان با پایان ساخت دکور تصویربرداری این سریال آغاز شده است، اظهار کرد: حدود ۸ ماه تصویربرداری «حکایت های کمال» طول کشید و تقریبا در ۲۷ اسفند ماه تصویربرداری آن به پایان رسید و فقط بخش هایی از سریال که باید در مدرسه گرفته می شد، به دلیل تعطیلات نوروز باقی ماند و به سال ۹۸ موکول شد. فروردین ۹۸ با پایان تصویربرداری انجام مراحل فنی آغاز شد.

حکایت های کمال از یازدهم آبانماه همه شب از شبکه دو سیما

تهیه کننده «حکایت های کمال» تاکید کرد: از آنجا که ساخت دکور در برآورد مالی سریال محاسبه نشده بود در تسویه حساب با عوامل به مشکل برخوردیم که دوستان قول داده اند ارزیابی مجدد داشته باشند که بتوانیم مراحل فنی را به پایان برسانیم.

شایان فر درباره زمان پخش سریال «حکایت های کمال» مطرح کرد: پیش بینی می کنم بعد از ماه محرم و صفر این سریال روی آنتن برود چراکه حال و هوای طنز دارد.

وی درباره قصه فصل اول این سریال عنوان کرد: فاز اول «حکایت های کمال» مهاجرت کمال و خانواده اش به تهران و زندگی در پایین شهر تهران روایت می کند که علاوه بر نمایش رفاقت کمال با دوستان و هم محله ای هایش و اتفاقاتی که بین آنها رخ می دهد، سعی کرده ایم به موازات آن مشکلات دهه ۴۰ را که یک دهه پر رمز و راز است، به تصویر بکشیم.

تهیه کننده «حکایت های کمال» در ادامه با اشاره به اینکه اتفاقاتی که برای کمال و هم محله ای هایش رخ می دهد به نوعی برشی از تاریخ به حساب می آید، مطرح کرد: اساسا در این مجموعه که طنز موقعیت است، تلاش کرده ایم به دلیل نوستالژی بودن فضای قصه به شدت از شعار و بزرگنمایی کم و کاستی های آن زمان پرهیز کنیم، با بیننده صادق باشیم و قصه را مستندگونه برای بیننده روایت کنیم تا به ما اعتماد کند و از آن لذت ببرد. با توجه به شرایط امروز اگر شعاری عمل کنیم بازخورد خوبی نمی گیریم.

تهیه کننده «حکایت های کمال» در پاسخ به این پرسش که ساخت فصل دوم این سریال در دستور کار قرار دارد یا نه، عنوان کرد: سیناپس فصل دوم اماده است و باید دیالوگ نویسی شود. اما برای فاز دوم این سریال متکی به بازخورد بینندگان از فاز اول هستیم و زمانی که فاز اول این سریال روی آنتن بود، دو ماه بعد فصل جدید را کلید می زنیم.

به گفته وی، در فاز دوم این مجموعه تمام عوامل ثابت هستند و طراحی قصه ها را در قالب شخصیت ها اتفاق می افتد و فقط قصه ها در این فصل عوض می شوند.

شایان فر با بیان اینکه نوجوانانی که در این سریال بازی می کنند در سن رشد هستند، تصریح کرد: ما این دقت را به خرج داده ایم و خود را مقید کرده ایم که قصه بعد از یکسال از سری اول پخش شود. با توجه به آنکه به مرور زمان سن شخصیت ها بالا می رود، قصه بر اساس سن آنها نوشته می شود.

وی درباره قصه فصل دوم «حکایت های کمال» توضیح داد: فاز دوم سریال از سن ۱۶ سالگی بچه های محله آغاز می شود. کودتای ۲۸ مرداد نیز در این فاز و در دل قصه بچه های محله طراحی شده است و اتفاقات جالبی در این فصل رقم می خورد.

تهیه کننده «حکایت های کمال» با اشاره به اینکه اگر هزینه بیشتر از برآورد باعث با کیفیت تر شدن پروژه می شود، باید هزینه شود، گفت: من تصور می کنم یک بودجه ای در میان اتاق دربسته با یک فرمولی پیش بینی می شود اما زمانی که کار شروع می شود و پروژه با هزینه های بیشتر از پیش بینی مواجه می شود کمی لطفی تهیه کننده است که در هزینه ها کوتاهی کند.

من ایمان دارم مدیران بسازمان زمان ارزیابی که می رسد، مشاهده می کنند پول هدر داده نشده و با هزینه بیشتر کار با کیفیت تری ساخته شده است، هزینه اضافی را که تهیه کننده متحمل شده است، باز می گرداندند. البته این کار ریسک بزرگی است که هرکسی آن را نمی پذیرد.

شایان فر در پایان با بیان اینکه مدیران نباید با کم و کسر گذاشتن بودجه برنامه سازان ما را به سمت رادیویی کار کردن سوق بدهند، اظهار کرد: من تا به حال تسلیم برآورد خشک و بی روح سازمان نشده ام و همیشه با افزودن بیشتر متن به صحنه از اینکه کار به نمایش رادیویی تبدیل شود، پرهیز کرده ام.

لازم به ذکر است که حکایت های کمال از یازدهم آبانماه همه شب از شبکه دو سیما ساعت ۲۱ و ۳۰ میهمان خانواده ها خواهد بود و پیشبینی میگردد با حجم وسیعی از بازیگرانش خیلی سریع میان مخاطب ها جا باز نماید.

سریال حکایت های کمال برای ۱۵۰ قسمت طراحی شده که در فاز نخست صرفا ۳۱ قسمت پخش میگردد و ادامه آن در دستور کار است.

به گفته محسن شایانفر در فاز نخست باتوجه به ساخت و ساز وسیع دکورها و دوختن بیش از ۵۰۰ دست لباس تولید کار بسیار سخت انجام گرفت. بی شک در ادامه کار باتوجه به سازه های محله کمال و دوخت لباسهای بیشمار و حجم وسیع اکساسوار سریال تصویربرداری آن سریع آغاز گردد.

بازیگران عبارتند از محمود پاکنیت .شهره لرستانی .حمید ابراهیمی .سولماز غنی. امیر نوری. یوسف صیادی .بیژن بنفشه خواه .رامین ناصر نصیر .بیتا خردمند.شهربانو موسوی . اکبر سنگی .علی مسلمی.سعید پیردوست .آرش نوذری . سعید عسگری.شهرام عبدلی و دهها بازیگر سینما و تاتر و تلوزیون


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند