تلویزیون بازهم دست به دامان رضا عطاران شد | «کوچه اقاقیا» روی آنتن می‌رود

سریال «کوچه اقاقیا» به کارگردانی رضا عطاران از شامگاه یکشنبه دوم مهرماه روی آنتن شبکه آی‌فیلم می‌رود.

به گزارش باکس آفیس ایران، شبکه آی فیلم از شامگاه یکشنبه دوم مهرماه، باکس ساعت ۱۹ خود را به پخش سریال «کوچه اقاقیا» به کارگردانی رضا عطاران اختصاص می‌دهد.

این سریال نخستین بار در سال ۱۳۸۲ روی آنتن شبکه پنج رفت و مورد استقبال قرار گرفت. «کوچه اقاقیا» نخستین سریال شبانه رضا عطاران است. او پیش از این برای گروه کودک شبکه یک مجموعه آیتمی «سیب خنده» و بعد در ادامه سریال عروسکی-زنده «دلبندم» را کارگردانی کرده بود. مجموعه آیتمی «قطار ابدی» دیگر تجربه کارگردانی عطاران تا قبل از ساخت «کوچه اقاقیا»ست که آن را به اتفاق بهروز بقایی برای پخش از شبکه سه ساخت.

عطاران با ساخت این سریال مسیر کارگردانی خود را تغییر داد و در ادامه مجموعه‌های موفق «خانه‌به دوش»، «متهم گریخت»، «ترش و شیرین» و «بزنگاه» را کارگردانی کرد . او در سال ۱۳۸۷ با ساخت سریال «بزنگاه» به همکاری خود با تلویزیون پایان داد.

در سریال کوچه اقاقیا ، زنده‌یاد منوچهر نوذری عهده‌دار نقش اصلی است. او بعد از سال ۱۳۵۷ بیشتر فعالیت خود را معطوف به کارهای رادیویی،اجرا و بازی در مجموعه‌های طنز آیتمی کرده بود. نوذری با این سریال بعد از مدت‌ها حضور در یک اثر نمایشی داستانی دنباله‌دار را تجربه می‌کرد.

کتایون امیر ابراهیمی ، مجید صالحی، یوسف تیموری، رضا شفیعی جم، علی صادقی، روشنک عجمیان و زنده‌یادان عارف لرستانی و باقر صحرا رودی دیگر بازیگران اصلی « کوچه اقاقیا» هستند.

این سریال داستان پیرمردی است که بعد از فوت همسرش ، هر شب خواب او را می‌بیند. این پیرمرد که نقشش را منوچهر نوذری برعهده دارد همراه با پسران و دختر خود در یک خانه باغ باصفا زندگی می‌کند.

فیلمنامه سریال کوچه اقاقیا را رضا عطاران همراه با سروش صحت، محمد رضا آریان ، شهاب عباسی و… نوشته است. عطاران علاوه نگارش فیلمنامه و کارگردانی ، در این سریال بازی هم دارد و تیتراژ ابتدایی آن را هم خوانده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند