۸ آذر تولد هومن سیدی

۸ آذر تولد هومن سیدی
مغز خطرناک

هومن سیدی نه یک شبه ره صد ساله را رفته نه با مناسباتی غیر سینمایی وارد سینما شده است؛ او استعداد دارد چه در بازیگری چه در کارگردانی. این را فقط خبرنگاران و منتقدان سینمایی نمی گویند؛ او تمام حرف هایش در فیلم ها و بازی هایش می زند و کار را تمام می کند؛ از زمانی که نقش یک سرباز شهرستانی را در «یک تکه نان» بازی می کرد تا اینکه در «عاشقانه» با دیالوگ هایش برای مخاطبان دلبری می کرد.

سال ۸۶ بود که سریالی از شبکه سه با نام «راه بی پایان» به روی آنتن رفت که هومن سیدی نقش اصلی آن را ایفا می کرد. این سریال در آن زمان آنقدر مورد توجه قرار گرفت که راه را برای ورود هومن سیدی به سینما و تلویزیون باز کرد.

هومن سیدی البته تنها دغدغه اش بازیگری نبود؛ او سال ۸۹ با ساخت اولین فیلم خود یعنی «آفریقا» نشان داد که کارگردان جوان و کاربلدی به سینمای ایران ورود خواهد کرد.

او پس از «آفریقا»، «سیزده» را جلوی دوربین برد و یک سال پس از آن در «خط ویژه» به عنوان بازیگر درخشید. بازی سیدی در این فیلم آنقدر مورد توجه قرار گرفت که همچنان بخش هایی از دیالوگ او در فیلم مصطفی کیایی در شبکه های اجتماعی باز نشر می شود. «خشم و هیاهو» چهارمین فیلم هومن سیدی هم که داستان بحث برانگیزی داشت مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفت.

«من دیگو مارادونا هستم» و «اعترافات ذهن خطرناک من» آغاز بازی او در نقش یک جوان هنجار شکن بود که این سبک از بازی او در سریال «عاشقانه» محبوبت بسیاری در نزد مردم برایش به وجود آورد و این روند با «پل خواب» هم ادامه پیدا کرد.

اما سیدی سال گذشته با «مغزهای کوچک زنگ زده» به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر آمد و توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کند. البته موفقیت «مغزهای کوچک زنگ زده» تنها به جشنواره فجر محدود نشد و آخرین فیلم سیدی در اکران هم با استقبال فراوان مخاطبان روبرو شد.

هومن سیدی عزیز تولدت مبارک????
از طرف تیم باکس افیس ایران ??

لینک کوتاه
https://boxofficeiran.com /?p=845

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند