۴۰ پیشنهاد ناکام سینمای ایران به لوکارنو!

به گزارش باکس افیس ایران: در حالی که ساعاتی پیش خبر حضور تنها یک نماینده از سینمای ایران در جشنواره لوکارنو سوییس از طرف سازندگانش منتشر شد، شنیده های موثق خبرنگار بانی فیلم حکایت از آن دارند که تعداد زیادی از آثار ایرانی علی رغم ارائه به این رویداد سینمایی، امکان پذیرش را پیدا نکرده اند.

بر این اساس، امسال هیچ فیلمی از ایران در بخش های اصلی و رسمی جشنواره لوکارنو پذیرفته نشده است. حال آنکه بیش از چهل فیلم از سوی ایران به این رویداد ارائه شده بود.

مستند «نت‌های مسی یک رویا» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه کنندگی مرتضی شعبانی، در اولین حضور بین المللی خود، در بخش رقابتی هفته منتقدان جشنواره لوکارنو، به نمایش در می آید.

در تعریف این بخش در سایت جشنواره آمده است: «این بخش بر روی فیلم های نوآورانه با محتواهای بزرگ تمرکز می کند. فیلم هایی پررنگ که دیدگاه های جدیدی را باز می کنند و در جهان بحث برانگیزند.»

لوکارنو پس از جشنواره های کن، ونیز و برلین، چهارمین جشنواره معتبر دنیا به شمار می رود که هفتاد و دومین دوره آن ۱۶ تا ۲۶ مرداد برگزار می شود.

فیلم حالت مستند داستانی دارد و مدت آن ۹۰ دقیقه است و در با شرکت افراد محلی و بازیگران غیر حرفه ای ساخته شده است.

این کارگردان قبلا در عراق هم فیلمی به اسم «زنانی با گوشواره های باروتی» ساخته بود که در همین بخش هفته منتقدین لوکارنو نیز به نمایش درآمد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند