بیوگرافی رسول توکلی

رسول توکلی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون ایران است. وی سال ۱۳۳۹ چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار رسول توکلی می‌توان به بازیگری در سریال هوش سیاه ۲، فیلم قاتل اهلی و سریال بازگشت پرستوها اشاره کرد.

رسول توکلی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۵۹ در ۲۰ سالگی در فیلم پنجمین سوارسرنوشت به کارگردانی سعید مطلبی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال هوش سیاه ۲، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای رسول توکلی محسوب می‌شود، مخصوصا همکاری با هنرمندان باتجربه‌ای همچون فخری خوروش، ایرج قادری، فرهنگ حیدری و حسن کاظمیان توانایی‌های بازیگریش را ارتقا بخشید.

رسول توکلی در سال ۱۳۹۲ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم رسول توکلی در این سال، بازیگری در سریال هوش سیاه ۲ به کارگردانی مسعود آب‌پرور محسوب می‌شود.

رسول توکلی سال ۱۳۹۲ در ۵۳ سالگی در سریال هوش سیاه ۲ نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. شاید مهم‌ترین بخش بیوگرافی رسول توکلی بازی در سریال هوش سیاه ۲ بوده است. زندگی حرفه‌ای و بازیگری رسول توکلی را باید مدیون اعتماد مسعود آب‌پرور باشیم. چرا که اگر مسعود آب‌پرور به عنوان کارگردان به رسول توکلی برای بازیگری در سریالش اعتماد نکرده بود، شاید رسول توکلی مسیر سخت‌تری را باید برای دنیای بازیگری خود انتخاب می‌نمود. از رسول توکلی نقل قول شده است که برای بازی خود در سریال هوش سیاه ۲ و همکاریش با مسعود آب‌پرور به‌عنوان کارگردان ابراز رضایت کرده است. رسول توکلی توانست با بازی در سریال هوش سیاه ۲ تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند، مخصوصا همکاری در کنار بازیگران نظیر حسین یاری، یغما یارعلی، کیکاوس یاکیده و کیهان ملکی توانست سطح بازیگریش را متحول کند.

رسول توکلی علاوه‌بر سریال هوش سیاه ۲، سال ۱۳۹۵ در ۵۶ سالگی در فیلم قاتل اهلی نیز بازی کرده است. رسول توکلی نکات خوبی از مسعود کیمیایی کارگردان فیلم قاتل اهلی آموخت و تجربه ارزشمندی از بازی در کنار هنرمندانی چون پرویز پرستویی، امیر جدیدی، پولاد کیمیایی و پگاه آهنگرانی بدست آورد.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی رسول توکلی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. رسول توکلی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که ۶۸% آثار وی سینمایی و ۳۲% آثارش تلویزیونی است. در واقع رسول توکلی از مجموع ۲۲ اثری که در کارنامه دارد، در ۱۵ اثر در سینما با نام‌های فیلم قاتل اهلی، فیلم این زن حقش را می‌خواهد، فیلم قصه پریا، فیلم چشمان سیاه، فیلم بانوی کوچک، فیلم مجروح‌جنگی، فیلم معصوم، فیلم فردا روز دیگری است، فیلم شاخ گاو، فیلم پنجاه روز التهاب، فیلم شکوه بازگشت، فیلم مرگ گرگها، فیلم تاراج، فیلم عبور از میدان مین و فیلم پنجمین سوارسرنوشت به ایفای نقش پرداخته و در ۷ اثر در تلویزیون با نام‌های سریال معمای شاه، سریال هوش سیاه ۲، سریال بازگشت، سریال بازگشت پرستوها، سریال شیطان در خانه، سریال آقای گرفتار و سریال آینه عبرت بازی کرده است.

همچنین رسول توکلی به زبان فارسی و به مهارت رانندگی مسلط است.

در مجموع در کارنامه ۵۸ ساله و بیوگرافی رسول توکلی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی رسول توکلی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار رسول توکلی در منظوم سر بزنید. همه ۲۲ اثر مهم رسول توکلی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار رسول توکلی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر رسول توکلی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی رسول توکلی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی رسول توکلی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال هوش سیاه ۲ محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی رسول توکلی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم مرگ گرگها محسوب می‌شود.

اگر در مورد بیوگرافی رسول توکلی نکات بیشتری می‌دانید حتما برای ما ارسال کنید تا کمکی بزرگ به همه مخاطبان و طرفداران رسول توکلی کرده باشید. مثلا اگر اطلاعاتی دقیق‌تر در مورد بیوگرافی رسول توکلی ، آثار رسول توکلی ، جوایز رسول توکلی ، همکاران رسول توکلی ، گالری عکس رسول توکلی ، قد رسول توکلی ، وزن رسول توکلی ، رنگ چشم رسول توکلی ، وضعیت تأهل و همسر رسول توکلی ، فرزندان رسول توکلی ، حواشی رسول توکلی و کودکی رسول توکلی می‌دانید حتما برای ما ارسال کنید.

لینک کوتاه
https://boxofficeiran.com /?p=815

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند