جشنواره فیلم فجر اصفهان

“کت چرمی” تا این لحظه پرمخاطب‌ترین فیلم در اصفهان بوده است

به گزارش باکس افیس ایران:  دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان گفت: تا این لحظه از برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان، کت چرمی به لحاظ جلب مخاطب در رده اول، “شماره ده” در رده دوم و فیلم “عطرآلود” در رده سوم قرار دارند.

رضا دهقانی افزود: شاید ارزیابی استقبال مخاطبان از فیلم هایی که تا این لحظه در جشنواره سیزدهم فیلم فجر اصفهان اکران شده اند زود باشد اما فیلم “کت چرمی” تا این لحظه با استقبال خوبی مواجه بوده و امیدواریم بتوانیم سانس فوق العاده برای آن داشته باشیم.

کت چرمی، از پربازیگرترین فیلم های چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به تهیه کنندگی کامران حجازی و کارگردانی حسین میرزامحمدی است و در آن بازیگرانی چون جواد عزتی، صابر ابر، گلاره عباسی، ستاره پسیانی، پانته آ پناهی ها نقش آفرینی کرده اند.

فیلم های “کت چرمی ” و “شماره ۱۰ ” در روز ۱۸ بهمن در سینما فلسطین اصفهان و فیلم “عطرآلود” دیروز ۱۹ بهمن، در همین سینما اکران شده اند.

وی با بیان اینکه تنها سه روز از جشنواره گذشته و پس از پایان ارزیابی ها باید ببینیم کدام فیلم از لحاظ اکران مردمی احتیاج به سانس فوق العاده دارد، افزود: در نظرسنجی هایی که در سالن سینماها انجام می دهند، به احتمال کت چرمی سانس فوق العاده بگیرد. سانس فوق العاده اما منوط به رضایت شرکت پخش کننده فیلم در تهران هم دارد.

دهقانی همچنین یادآور شد: امسال بیشترین فیلم را نسبت به سال‌های گذشته به جشنواره فیلم فجر اصفهان آورده ایم. ۲۱ فیلم بخش سودای سیمرغ در جدول اکران ما قرار دارند و در حال اکران هستند.

وی افزود: فیلم دیگری در بخش سودای سیمرغ وجود دارد که نگاه ها به آن سمت و سو هست که آن فیلم به اصفهان نیامده اما ۲۱ فیلم از بخش سودای سیمرغ در جدول ما قرار دارند و حتی شب‌ها سانس ۱۱ هم داشته ایم تا بتوانیم جدول را به اکران ها برسانیم.

دهقانی خاطرنشان ساخت: شاید یک فیلم، آن هم انیمیشن “بچه زرنگ” باشد که پیگیر آوردن آن به جدول اکران هستیم.

۲۴ فیلم در بخش سودای سیمرغ فیلم فجر قرار دارند که به گفته دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان ۲۱ فیلم در جدول اکران این استان قرار دارند. فیلم “استاد”، “سینما متروپل” و “بچه زرنگ” فیلم هایی هستند که از بخش سودای سیمرغ در جدول اکران سینماهای اصفهان قرار ندارند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه استقبال از فیلم ها بستگی به موضوعِ ژانر آنها هم دارد افزود: فاکتورهای موضوع و کارگردان فیلم در میزان استقبال از فیلم مهم هستند و تمام عوامل دست به دست هم می دهند که فیلمی بتواند مخاطب را به سینما جذب کند.

وی افزود: نقد و بررسی هایی که انجام می شود و همچنین فضاسازی های رسانه ها هم در جذب مخاطب اثرگذار است.

دهقانی خاطرنشان ساخت: هر سه سینمایی که در اصفهان برای اکران فیلم های جشنواره فجر در نظر گرفته شده اند، از سینماهای مدرن اصفهان هستند و هیچ کمبودی به لحاظ اجرایی ندارند.

وی افزود: انتظار داریم نگاه ها به سمت و سوی جشنواره باشد و رسانه ها به صورت پویاتر و فعال تر در جلب مخاطب، تشویق و ترغیب مردم برای استقبال از جشنواره فیلم فجر عمل کنند.

دهقانی با بیان اینکه هر چقدر مردم اطلاعاتشان کافی تر نسبت به نوع فیلم ها و تحلیل آنها باشد، قدرت انتخاب بیشتری خواهند داشت، گفت: مردم با اطلاع از وضعیت اکران ها می توانند در سینماها حضور پیدا کنند و نیاز است که دستگاه های متولی فرهنگی هم حضور فعال تری داشته باشند.

وی اظهار داشت: ما به عنوان اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، سهم خودمان را انجام داده ایم و فضا را برای اکران فیلم ها فراهم و هماهنگ کرده ایم اما این جشنواره که مصادف با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و بزرگترین رویداد و بهار سینمایی ایران است، نیاز به همگرایی و اهتمام بیشتری دارد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند