تئاتر فجر

ماجرای مضحکه‌ای که در تئاتر شهر راه افتاد

به گزارش باکس افیس ایران: نمایش «مضحکه عجایب المخلوقات» به کارگردانی هادی کیانی شب گذشته در قالب مسابقه تئاتر صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر روی صحنه رفت.

نمایش «مضحکه عجایب المخلوقات» به نویسندگی و کارگردانی هادی کیانی از خمینی شهر از جمله آثار بخش مسابقه بزرگ صحنه‌ای این دوره از جشنواره تئاتر فجر بود که شب گذشته ۸ بهمن ماه در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت.

این اثر نمایشی همانطور که از نامش پیداست مضحکه‌ای طنزآمیز است که برپایه ویژگی‌های نمایش‌های شادی آور ایرانی از جمله سیاه بازی و تخت حوضی بنا شده است.

داستان نمایش درباره سلطان شهر ناکجاآباد است که پس از کرونا دچار افسردگی شده و نمی‌خندد. سلطان به وزیرش سه روز مهلت می‌دهد که او را بخنداند که در پی این ماجرا سر و کله سه نفر به اسم‌های نخودی، بیخودی و خود به خودی پیدا می‎‌شود و در پی ترفندهایی فریبکارانه برای خنداندن پادشاه هستند…

ماجرای مضحکه‌ای که در تئاتر شهر راه افتاد/ ترفندهایی برای خنداندن

اجرای این اثر نمایشی با استقبال نسبی مخاطبان همراه بود و تماشاگران با شوخی‌ها و بازی طنازانه بازیگران همراه می‌شدند. تلاش گروه نمایش که از خمینی شهر برای حضور در جشنواره پذیرفته شده‌اند در ارائه اثری برپایه تکنیک‌های نمایش‌های ایرانی مانند تقلید و صداسازی، زن‌پوشی، بهره‌گیری از موسیقی زنده، استفاده از داستانی سرراست و ساده و طراحی آکسسوار فانتزی و خلاقانه قابل‌توجه بود اما استفاده از الفاظ نامناسب، شوخی‌های رکیک و جوک‌ها و انتقادات سیاسی تاریخ مصرف گذشته، نمایش را بیشتر به اجرا تئاترهای شبانه نزدیک می‌کرد که نیازمند تعیین رده‌بندی سنی است البته این شوخی‌ها مخاطب را می‌خنداند اما وجاهت و کیفیت اجرایی در حد جشنواره بین‌المللی را زیر سوال می‌برد.

مصطفی بهشتی، حسینعلی عمادی، حسینعلی کریمی، سعید اللهیاری، سید پویا امامی، رحیم ملکی، مهدی خلیلیان، میلاد مجیری، علی اصغر نعلبندیان، فرهاد یادگاری، امید موهبت، حامد سیرانی، مهدی علی‌بیگی، حامد جامی، عرفان عمادی، سینا سلحشور، جواد تقی‌زاده، دانیال مهرابی، صادق سعادت، هادی کیانی بازیگران نمایش «مضحکه عجایب المخلوقات» هستند که ۸ بهمن ماه در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه رفت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند