فراخوان نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «عباس کیارستمی»

به گزارش باکس آفیس ایران ، نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی به دبیری حامد سلیمان‌زاده منتقد سرشناس ایرانی، از ۱۲ تا ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ (۲ تا ۴ جولای ۲۰۲۴ میلادی) به طور همزمان در برلین و تهران به شکل کاملا مستقل و با همکاری چهره‌های برجسته سینمای ایران و جهان برگزار می‌شود.

از همه علاقه‌مندان و فیلمسازان مستقل دعوت می‌شود تا جهت مطالعه فراخوان و شرایط ارسال فیلم به وب سایت رسمی این جشنواره به آدرس https://kiarostamifilmfest.com مراجعه کنند.

در سایت این جشنواره درباره این رویداد توضیح داده شده است: این جشنواره محفلی برای پاسداشت نقش و جایگاه او در تاریخ سینمای جهان است، استفاده از نام عباس کیارستمی در عنوان جشنواره نوپای ما افتخاری بزرگ و همزمان مسئولیتی چشمگیر است تا بتوانیم با حمایت شما در مقام فیلمساز، قدم های مهمی در ادامه مسیر سینمای او برداریم. جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی بستری است برای تداوم میراث او با تکیه بر معرفی استعدادهای نوین فیلمسازی در سراسر جهان»

عباس کیارستمی کارگردان مطرح سینمای ایران که برای درمان بیماری خود سال ۱۳۹۴به فرانسه رفته بود، ۱۴ تیر ماه ۱۳۹۵ در سن ۷۶ سالگی پس از تحمل یک دوره بیماری در پاریس چشم از جهان فروبست.

فیلم‌های طعم گیلاس و خانه دوست کجاست از جمله آثار این کارگردان به شمار می رود و با فیلم طعم گیلاس در سال ۱۹۹۷ جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن را هم از آن خود کرد.

نخستین تجربه هنری او نقاشی بود او این هنر را تا پایان دوران نوجوانی همچنان ادامه داد تا آنجا که در سن ۱۸ سالگی توانست در یک مسابقه نقاشی برنده جایزه شود. وی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران پذیرفته شد و بیشتر به فراگیری نقاشی و طراحی گرافیک پرداخت و در هنگام تحصیل برای تأمین هزینه‌های زندگی به عنوان پلیس راهنمایی رانندگی مشغول به کار شد.

کیارستمی از سال ۱۳۴۰ به عنوان نقاش تبلیغاتی در آتلیه ۷ و یکی دو موسسه دیگر به کار طراحی جلد کتاب، پوستر و آگهی‌های بازرگانی پرداخت، و بعدها به «تبلی فیلم» رفت. از سال ۱۳۴۶ در سازمان تبلیغاتی نگاره به طراحی و ساختن تیتراژ فیلم پرداخت که نخستین آنها تیتراژ فیلم وسوسهٔ شیطان ساخته محمد زرین دست بود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند