جشنواره کن

کن ۲۰۲۰، بدون جشنواره برگزیدگان را معرفی می‌کند!

به گزارش باکس افیس ایران: برای اولین بار در تاریخ هفتادوسه ساله جشنواره کن ، اتفاقی جدید رخ می‌دهد!

امسال بیش از دوهزار فیلم بلند سینمایی ازسراسر جهان برای حضور در جشنواره کن، ارسال شده بود و تا همین دیروز سه‌شنبه که طبق برنامه قبلی قرار بود جشنواره کن افتتاح شود هیات انتخاب مشغول فیلم دیدن بوده اند. اما سرانجام برگزاری جشنواره به شکل فیزیکی صورت نگرفت.

پی‌یر لسکور رییس جشنواره کن، دیروز ۱۲ ماه مه در گفت‌و‌گویی با کانال پنج تلویزیون فرانسه اعلام کرد که اگرچه جشنواره کن امسال برگزار نخواهد شد اما از سوی کمیته انتخاب و تییری فرمو دبیرکل فستیوال تا ده روز دیگر فهرست فیلم‌های انتخاب شده اعلام خواهد شد که حدودا بین پنجاه تا ۶۰ فیلم است. همگی این فیلم‌ها لوگوی هفتادوسومین دوره جشنواره کن را به خود اختصاص خواهند داد اما هیچ داوری صورت نمی‌گیرد.

لسکور در ادامه افزود: لیستی که قرار است اعلام شود شامل فیلم‌های بخش‌های «مسابقه، نوعی نگاه، و خارج مسابقه» است اما مشخص نمی‌کنیم کدام فیلم در کدام بخش کن است تنها عنوان می‌شود که این آثار ، انتخاب بخش رسمی جشنواره ۷۳ هستند. این فیلمها مورد حمایت ما قرار می‌گیرند و به مرور در جشنواره‌های جهانی مختلف که در پیش رو هستند از جمله «ونیز» به نمایش در خواهند آمد.

وی گفت: درحال حاضر مشغول گفت‌وگو با مدیران جشنواره‌ها هستیم. در ضمن از امروز بالای سردر کاخ جشنواره در شهر کن یک آفیش بزرگ سفید رنگ نصب شده که روی آن با رنگ سیاه نوشته شده «مرسی» و از کارکنان بیمارستان‌ها، پزشکان و پرستاران که در مدت شیوع کرونا به یاری مردم آمده‌اند تشکر شده است.

گفتنی‌ست فهرست فیلم‌هایی که قرار است نام‌شان اعلام شود می‌تواند کنجکاوی علاقمندان سینما را در فرانسه و دیگر کشورها برانگیزد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند