«کامی» به دنبال یک سانس دیگر در جشنواره حقیقت

به گزارش باکس افیس ایران: دست اندرکاران فیلم مستند «کامی» به تهیه کنندگی پیمان قاسم‌خانی درصدد هستند تا یک سانس دیگر برای نمایش این فیلم در جشنواره حقیقت داشته باشند.

در سومین روز جشنواره سیزدهم سینما حقیقت، مستند «کامی» به کارگردانی میترا ابراهیمی و تهیه کنندگی پیمان قاسم‌خانی در پردیس چهارسو به نمایش درآمد اما خیلی از علاقه مندان به این فیلم موفق به تماشایش نشدند، چون یا نتوانستند بلیت تهیه کنند یا اینکه تصور می‌کردند مثل بقیه فیلم ها (در بخش مسابقه) دو سانس نمایش وجود دارد که به دلیل نبود یک جدول بهتر تنظیم شده برای اطلاع از تمام سانس های یک فیلم، فرصت تماشا را از دست دادند.

کارگردان این مستند که اولین تجربه فیلمسازی اش را با پرداختن به زندگی کامیار شاپور فرزند فروغ فرخزاد و پرویز شاپور به این جشنواره رسانده، به ایسنا گفت: برای نمایش این فیلم افراد و دوستان زیادی بودند که می‌خواستند بلیت تهیه کنند اما نتوانستند. خود من هم به سایت فروش رفتم و متوجه شدم ظرفیت پر شده و امکان خرید نیست ولی وقتی به سالن رفتیم بیش از یک سوم سالن خالی بود. به همین دلیل در تلاش هستیم اگر امکانش فراهم شود یک سانس دیگر داشته باشیم.

البته شیوه بلیت فروشی و رزرو آن در این دوره از جشنواره نظم خوبی را در پردیس چهارسو به وجود آورده‌ و اینکه بدون شلوغی و بی نظمی و در آرامش می‌شود فیلم ها را تماشا کرد رضایت خیلی از مخاطبان جدی سینما حقیقت را جلب کرده است، اما آنچه میترا ابراهیمی درباره تمام شدن بلیت ها و بعد مواجه شدن با سالن نیمه خالی می‌گوید از سوی برخی دیگر از صاحبان فیلم و تماشاگران هم شنیده شده است، چون موقع تهیه بلیت، سایت فروش اعلام تکمیل ظرفیت کرده ولی موقع نمایش فیلم، تعداد صندلی های خالی قابل توجه بوده است.

با این حال برای اهالی رسانه امکان دیگری جهت تماشای فیلم ها در کتابخانه ویدویی فراهم شده که این مسئله در گفته های دبیر جشنواره هم تاکید شده است اما نکته اینجاست که همه فیلم ها از جمله «کامی» در این کتابخانه ثبت نشده اند.

پیگیری ایسنا از مسئولان بخش کتابخانه ویدیویی به این نتیجه رسید که بنا به خواست دبیر جشنواره، فقط فیلم های بخش مسابقه در این کتابخانه وجود داشته باشند که این موضوع با آنچه پیشتر تصور میشد برای اهالی رسانه یا متقاضیان بخش بازار فراهم شده است، تفاوت دارد.

اشاره به این نکته هم ضروری است که برای اینکه فیلمی در کتابخانه ویدویی ثبت شود گویا شرط داشتن زیرنویس انگلیسی الزامی است که در مورد فیلم‌ «کامی» زیرنویس آماده نشده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند