نخل طلای کن

پیش‌بینی عجیب ورایتی؛ «عنکبوت مقدس» نخل طلا می‌گیرد!

به گزارش باکس افیس ایران: مجله ورایتی در یک پیش‌بینی عجیب فیلم «عنکبوت مقدس» را بخت اول دریافت نخل طلای کن هفتادوپنجم دانست.

هفتادوپنجمین دوره از جشنواره فیلم کن کم کم به پایان خود نزدیک می‌شود و به زودی هیات داوران برندگان این دوره را در شاخه‌های مختلف اعلام خواهند کرد.

مجله آمریکایی ورایتی، به رسم هرسال، امسال نیز پیش‌بینی‌های خود از برندگان این دوره از جشنواره کن را مطرح کرده است، پیش‌بینی‌ای که با توجه به واکنش‌های منتقدان کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد.

براساس پیش‌بینی مجله ورایتی فیلم عنکبوت مقدس ساخته علی عباسی بخت اول دریافت نخل طلای کن هفتادوپنجم است. این در حالی است که منتقدان سینمایی معتقدند عنکبوت مقدس بیشتر در حد یک تله فیلم است تا اثری سینمایی درخور جایزه که از قضا هم از مناظر گوناگون چهره ایران و ایرانی را به‌شدت مخدوش نشان داده و تصویری زننده از جامعه‌ی امروز ایران به مخاطبان جهانی ارائه کردند.

رضا منتظری درخبرنگار ایرانی حاضر  جشنواره کن پیش‌تر درباره رونمایی از فیلم عنکبوت مقدس در این جشنواره گفته بود: در سانس رونمایی در گرند تئاتر لومیر فیلم را دیدم. نکته‌ای که عجیب به‌نظر می‌آید متوجه این نکته است که شاهد بودیم که فیلمی سیاسی که اتفاقاً در آن از مولفه‌های هنر سینمای کمترین نشان را داشت در بخش اصلی جشنواره کن به نمایش درآمد و در کمال تعجب با تشویق فراوان و به قول معروف با جیغ و دست و هورا هم همراه شد.

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: با دیدن این تصاویر و در قامت فعالی رسانه‌ای بسیار تعجب کردم و با خود گفتم چگونه ممکن است جشنواره‌ فیلم کن که بنا دارد رویدادی تام و تمام هنری باشد میزبان چنین فیلمی با ساختار فوق‌العاده سطحی، دم‌دستی، با شعارهای گل درشت و تند علیه ایران و ایرانی باشد. فیلمی که تنها هدفش ارائه تصویری مخدوش و تخریب‌گر از جامعه ایران اسلامی را نشان می‌دهد. همه اینها بازتاب تلخی وصف ناشدنی است که این جشنواره را به خود مبتلا کرده است.

منتقدان سینمایی معتقدند عنکبوت مقدس بیشتر در حد یک تله فیلم است تا اثری سینمایی درخور جایزه

عنکبوت مقدس که در کشور اردن فیلمبرداری شده روایتگر داستان واقعی سعید حنایی یک قاتل زنجیره‌ای زنان در مشهد است که در سال‌های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ شمسی، ۱۶ زن را به قتل رساند و در نهایت در ۲۸ فروردین ۱۳۸۱ در مشهد اعدام شد.

براساس پیش‌بینی ورایتی، فیلم توری و لوکیتا برنده جایزه بزرگ جشنواره کن خواهد شد و پارک چان ووک برای فیلم تصمیم به رفتن جایزه بهترین کارگردان را به خانه می‌برد.

دالی د لئون برای بازی در فیلم مثلث غم جایزه بهترین بازیگر زن را می‌گیرد و ویگو مورتنسن برای فیلم جنایات آینده جایزه بهترین بازیگر مرد را. براساس این پیش‌بینی همچنین جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلم آر. ام. ان به کریستین مانگیو  و جایزه هیات داوران به فیلم نزدیک ساخته لوکاس دونت اهدا خواهد شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند