جشنواره

پنجاه و دومین جشنواره فیلم رشد آغاز شد

به گزارش باکس افیس ایران:  آیین گشایش پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد ظهر دوشنبه در مدرسه دارالفنون تهران برگزار شد. به گفته دبیر جشنواره، ۲۴۷۳ اثر خارجی و ۹۸۷ اثر داخلی به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است.

کلاکت آغاز پنجاه و دومین جشنواره فیلم رشد به صورت همزمان به دست یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و دانش‌آموزان مدرسه شهدای شوش شیراز، محل تحصیل شهید آرشام سرایداران، از شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ ‌زده شد.

صادق یزدانی دبیر جشنواره فیلم رشد، دانش‌آموزان فیلمساز، معلمان فیلمساز و بین‌الملل را به عنوان سه بخش اصلی جشنواره معرفی کرد و گفت: همچون سال‌های گذشته فیلم‌های داستانی، مستند و پویانمایی به جشنواره رسیده است، ولی امسال برای نخستین بار با توجه به گسترش فیلم‌های چند قسمتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، بخش «وب‌سری» و برای حمایت هر چه بیشتر از تولید آثار، بخش «فیلمنامه» اضافه شده است.

وی به ارسال دو هزار و ۴۷۳ اثر خارجی و ۹۸۷ اثر داخلی به دبیرخانه جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: ۵۳ فیلمنامه هم در بازه زمانی شروع فراخوان تا ۱۹ آبان‌ماه به دبیرخانه رسید و در اختیار هیأت انتخاب قرار گرفت.

یزدانی اضافه کرد: ۱۰۴ اثر در بخش بین‌الملل به مسابقه جشنواره راه پیدا کردند، همچنین ۶ فیلمنامه و ۳۰ اثر از دانش‌آموزان و معلمان برای داوری به مرحله رقابتی راه یافته‌اند.

یزدانی با بیان این که از فردا اکران فیلم‌ها در مجتمع فرهنگی سینما فلسطین در دو نوبت صبح و بعدازظهر انجام خواهد شد خاطرنشان کرد: در اکران‌های نوبت صبح که مخصوص دانش‌آموزان ابتدایی است، علاوه بر اکران فیلم، فضایی برای بازی و سرگرمی نیز فراهم شده است.

وی به برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ها در کنار اکران فیلم‌ها اشاره کرد و گفت: فیلمنامه‌نویسی با تأکید بر فیلم‌های آموزشی، آموزش تکنیک در سینما، آموزش نقد فیلم و آموزش ضبط مصاحبه در تاریخ شفاهی موضوعات کارگاه‌هایی است که در جشنواره امسال برگزار خواهد شد.

یزدانی تأکید کرد: امسال «مدرسه» به عنوان محور جشنواره رشد انتخاب و در انتخاب آثار تلاش شده رنگ و محتوای فیلم‌ها با فضای مدرسه مرتبط باشد.

وی اضافه کرد: با همکاری سیمافیلم، قرار است حمایت‌هایی برای تولید فیلمنامه‌های برتری که به دست ما رسیده است، صورت گیرد.

پنجاه ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد تا سیزدهم آذرماه در مجتمع فرهنگی سینما فلسطین برپا خواهد بود. اطلاع‌رسانی خبرها و رویدادهای مربوط به این دوره جشنواره در پایگاه اینترنتی به نشانی eff.roshd.ir صورت خواهد گرفت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند