پرتره فلینی در جشنواره سینماحقیقت

به گزارش باکس افیس ایران: سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، شاهد نمایش فیلمی مستند درباره فدریکو فلینی، کارگردان مشهور سینمای نئورئالیسم ایتالیا خواهد شد.

مستند بلند «فلینی هرگز پایان نمی‌یابد» ساخته یوجینو کاپوچو در بخش پرتره‌ سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش گذاشته می‌شود.

در خلاصه موضوع این فیلم ۸۰ دقیقه‌ای آمده است: «با اینکه تاکنون در مورد فدریکو فلینی بسیار سخن گفته شده، اما هنوز می‌توان درباره‌ بخش‌های ناشناخته‌ای از سینما، زندگی و شعر او صحبت کرد؛ به خصوص اگر آنقدر خوش‌شانس باشید که با او کار کرده و در تجربه‌هایش شریک شده باشید. یوجینو کاپوچو در این مستند، آشنایی‌اش با فلینی در جوانی و در شهر ریمینی را بازسازی می‌کند و این که چطور بعدتر، پس از اتمام تحصیلاتش در مرکز فیلمبرداری تجربی، با یکدیگر در صحنه‌ی فیلم «جینجر و فرد» Ginger e Fred همکاری کردند.»

«فلینی هرگز پایان نمی‌یابد» (Fellini Fine Mai) محصول سال ۲۰۱۹ شبکه رآی ایتالیا، جایزه‌ کلاسیک جشنواره ونیز برای بهترین مستند درباره‌ سینما را به‌دست آورده است.

فدریکو فلینی از مشهورترین کارگردانان سینمای نئورئالیسم ایتالیاست. او چهار بار برنده جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان برای کارگردانی فیلم‌های «جاده» (۱۹۵۶)، «شب‌های کابیریا» (۱۹۵۷)، «هشت و نیم» (۱۹۶۳) و «آمارکورد» (۱۹۷۴) شده است. فلینی در سال ۱۹۸۵ شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز را کسب کرد و سال ۱۹۹۲ هم جایزه افتخاری اسکار به پاس یک عمر دستاورد سینمایی به وی اختصاص یافت.

فدریکو فلینی ۳۱ اکتبر ۱۹۹۳ پس از یک حمله قلبی در سن ۷۳ سالگی در شهر رم درگذشت.

سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذر ۱۳۹۸ به دبیری محمد حمیدی‌مقدم در شهر تهران برگزار خواهد شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند