جشنواره ایران فست

نمایش «آپارات» در کره جنوبی و ایتالیا

به گزارش باکس افیس ایران: فیلم کوتاه «آپارات» در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی آپوریا کره جنوبی و چهارمین جشنواره ایران فست ایتالیا به نمایش در خواهد آمد.

فیلم کوتاه آپارات به نویسندگی و کارگردانی حسن نجم‌آبادی، داستان شش پسر نوجوان است که در یک روستای دور افتاده تصمیم می‌گیرند برای اجاره یک آپارات ۸ میلیمتری از یک دوره گرد در آغل های روستا کارگری کنند تا پول مهیا کنند.

این فیلم کوتاه تا کنون در جشنواره های بسیاری از جمله در شانزدهمین جشنواره باتومی گرجستان، سی امین جشنواره کیدز فرست، یازدهمین جشنواره آرلینگتون، یازدهمین جشنواره ساحل طلا آمریکا، دوازدهمین جشنواره مستقل میکروفاف صربستان، هشتمین جشنواره تک شاخ روسیه به نمایش درآمده است.

فیلم کوتاه آپارات همچنین توانسته جایزه بهترین فیلم کوتاه درام از جوایز بین المللی رم ایتالیا را از آن خود کند. این فیلم در باشگاه نمایش سی و پنجمین جشنواره سینه کید هلند برای متخصصان فیلم جهان در ماه نوامبر و دسامبر (اواسط آذر تا اواسط دی) به نمایش در می آید.

جشنواره آپوریا هر ساله با هدف همبستگی جهانی در طول برگزاری خود بیش از ۳۰۰ فیلم کوتاه و بلند در بخش های مختلف را به نمایش می گذارد.

بیست و یکمین دوره این جشنواره ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱ تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۴ آذر تا ۲۵ دی) در گانگوون کره جنوبی به مدت یک ماه برگزار می شود.

جشنواره ایران فست که تا کنون بخشی از جشنواره سدیسیسورتو/ Sedicicorto ایتالیا بود از امسال به صورت مجزا یک فستیوال مستقل است که به نمایش فیلم های ایرانی می پردازد.

چهارمین دوره این جشنواره ۱۵ تا ۱۷ دسامبر (۲۵ تا ۲۷ آذر) در شهر فورلی ایتالیا برگزار می شود.

مهدی قلی زاده ، ابراهیم نجم آبادی ، عماد محبی ، ابوالفضل نجم آبادی ، امیر نجم آبادی ، امیرمحمد نجم آبادی ، محمدرضا نجم آبادی ، زری نجم آبادی و مهدی رضایی در این فیلم کوتاه به ایفای نقش پرداخته‌اند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند